Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1098 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 11:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.3:821.135.1 (3) |
Educație (14391) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2090) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Formarea cititorului de literatură în raport cu teleologia şi conţinuturile educaţiei literar-artistice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 93-98. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.3:821.135.1 | ||||||
Pag. 93-98 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problema privind formarea elevului-cititor în raport cu teleologia şi conţinuturile educaţiei literar-artistice. Iniţial, se face o trecere în revistă a mai multor opinii ce aparţin diferiţilor metodişti cu privire la importanţa, scopul şi modul de studiere a literaturii în şcoală. Pornind de la teoria lecturii (P.Cornea), de la teoria receptării (W.Iser, H.R. Jauss), de la teoria educaţiei literar-artistice (Vl.Pâslaru), autorul scoate în evidenţă mai multe lacune atestate în procesul studierii/receptării literaturii în şcoală. În continuare, sunt propuse un şir de repere metodologice privind stimularea la elevi a interesului de lectură, interacţiunea dintre explicare, comprehensiune şi interpretare. Este oferită o tipologie de sarcini extratextuale, intratextuale şi intertextuale care contribuie la receptarea adecvată, creativă a operei literare. |
||||||
Cuvinte-cheie literatură, receptare, elev, cititor, educaţie literar-artistică, sarcini, exerciţii., operă artistică |
||||||
|