Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
845 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-03 13:29 |
SM ISO690:2012 HUNCA, Mihaela. O abordare paradigmatică a educaţiei nonformale ca punct de plecare în formarea continuă a cadrelor didactice
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 72-76. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 72-76 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educaţia nonformală, asociată conceptului de învăţare pe tot parcursul vieţii (lifelong learning), este o sintagmă care se va impune în discursul internaţional despre educaţie la sfârşitul anilor ′60 şi începutul anilor ′70 când, odată cu revoluţiile socioeconomice ale Occidentului, procesul instructiv-educativ va cunoaşte o schimbare de paradigmă. Formarea cadrelor didactice pentru integrarea educaţiei nonformale în educaţia formală rămâne încă dificil de pus în practică, deoarece lipseşte un plan de acţiune specific şi coerent. Pentru a reduce aceste neajunsuri, este necesară promovarea unor politici guvernamentale /educaţionale care să orienteze modul în care diferiţi actori ar trebui să colaboreze astfel încât graniţele dintre învăţarea formală, nonformală şi informală să fie depăşite, fără a fi subminată autoritatea şcolii ca instituţie special investită de stat cu funcţia de educare a membrilor săi. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie nonformală, educaţie formală, formarea cadrelor didactice, şcoală, politici educaţionale |
||||||
|