Dezvoltarea inteligenţei lingvistice a școlarilor mici: cercetare empirică a experienţei cadrelor didactice din România și din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
85 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-21 00:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:811.1111(478+498) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4065)
Limba engleză (699)
SM ISO690:2012
RUSU, Cătălina. Dezvoltarea inteligenţei lingvistice a școlarilor mici: cercetare empirică a experienţei cadrelor didactice din România și din Republica Moldova. In: Univers Pedagogic, 2024, nr. 1(81), pp. 45-50. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(81) / 2024 / ISSN 1811-5470

Dezvoltarea inteligenţei lingvistice a școlarilor mici: cercetare empirică a experienţei cadrelor didactice din România și din Republica Moldova

The development of linguistic intelligence in little students - empirical research of the experience of teachers in romania and Republic of Moldova

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.05
CZU: 37.015:811.1111(478+498)

Pag. 45-50

Rusu Cătălina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2024


Rezumat

Inteligenţa lingvistică reprezintă facilitarea exprimării şi perceperii nuanţelor limbajului verbal, abilității de a învăţa limbi străine şi de a folosi eficient limbajul. Aceasta se dezvoltă în situaţia în care elevului i se acordă oportunitatea şi timpul necesar pentru a-şi exprima ideile cu ajutorul cuvintelor. Rolul profesorului este de a orienta elevii spre aspectele cheie ale materiei, de a structura și a prezenta conținutul acesteia într-un mod ce facilitează învățarea. În acest sens, articolul elucidează aspectele esențiale ale inteligenței lingvistice (fonetică, lexic, semantică, praxis), să identifice experiența cadrelor didactice din România și Republica Moldova axată pe exersarea dimensiunilor enunțate ale inteligenței lingvistice în procesul prdării-învățării limbii engleze elevilor de vârstă școlară mică.

Linguistic intelligence represents the ease in expressing and perceiving the nuances of verbal language, the ability to learn foreign languages and to use language effectively. This develops if the student has the opportunity and the necessary time to express his ideas through the words. The role of every teacher is to guide students to the key aspects of the subject, to structure and present its content in a way that facilitates the development of learning skills. In this sense, the article comes to elucidate the essential aspects of linguistic intelligence (phonetics, lexicon, semantics, praxis), to identify the experience of teachers from Romania and the Republic of Moldova focused on practicing the stated dimensions of linguistic intelligence in the process of teaching and learning English to students.

Cuvinte-cheie
inteligenţa lingvistică, dezvoltare, limba engleză, sintaxă, fonetică, lexic, praxis,

linguistic intelligence, development, English language, syntax, phonetics, lexicon, praxis