Managementul proiectelor - obiectiv strategic important în dezvoltarea instituţiei publice de învățământ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
329 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-24 21:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005 (150)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (200)
Management (1920)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Managementul proiectelor - obiectiv strategic important în dezvoltarea instituţiei publice de învățământ. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 167-178. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Managementul proiectelor - obiectiv strategic important în dezvoltarea instituţiei publice de învățământ

CZU: 37.07:005

Pag. 167-178

Cernei Andriana12
 
1 Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2023


Rezumat

Proiectul este un instrument ce utilizează resurse alocate din exterior, permițând rezolvarea unei probleme identificate și obținerea unui rezultat dorit. Atingerea succesului în realizarea unui proiect necesită asigurarea unui echilibru între timp, resurse și rezultate. Planificarea, organizarea și managementul proiectelor presupune o combinație între știință și artă. Orice activitate poate fi privită ca un proiect, realizarea căruia presupune parcurgerea unor paşi specifici, de la analiza nevoilor până la identificarea, planificarea și conducerea resurselor pentru utilizarea eficientă a acestora, în demersul obținerii rezultatelor finale scontate. În articol este realizată o analiză ale unor definiții reprezentative ale noțiunii de proiect, este argumentată importanța studierii în ciclul liceal clasa a XII-a, la disciplina Informatica, a modulului la alegere 5-B: „Metodele experimentale în ştiințele umanistice” pentru implicarea în proiecte, este demonstrat cât și cum managementul eficient al proiectelor influențează dezvoltarea instituției de învățământ.

The project is a tool that uses externally allocated resources, allowing to solve an identified problem and achieve a desired result. Achieving success in a project requires ensuring a balance between time, resources and results. Planning, organizing and managing projects involves a combination of science and art. Any activity can be seen as a project, the realization of which involves the completion of specific steps, from the analysis of needs to the identification, planning and management of resources for their efficient use, in the effort to obtain the expected final results. In the article, an analysis of some representative definitions of the notion of project is carried out, the importance of studying the elective module 5-B: "Experimental methods in the humanities" in the 12th grade high school cycle, in the Informatics discipline, is argued for involvement in projects, it is demonstrated how effective project management influences the development of the educational institution.

Cuvinte-cheie
informatica, metode experimentale, elevii-liceeni, TIC, competenţă, metoda proiectului, proiecte sociale,

informatics, experimental methods, high school students, ICT, competence, project method, social projects