Formarea orientărilor valorice prin abordarea inovativă a educației și cercetării
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
252 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 22:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.73 (16)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3983)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana. Formarea orientărilor valorice prin abordarea inovativă a educației și cercetării. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 20-25. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Formarea orientărilor valorice prin abordarea inovativă a educației și cercetării

Forming value orientations through the innovative approach to education and research

CZU: 37.013.73

Pag. 20-25

Antoci Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Lucrarea reflectă conținuturi importante obținute în cadrul cercetării realizate pentru identificarea metodologiei de formare a valorilor și orientărilor valorice în diverse contexte educaționale. Studiul axat pe analiza detaliată a teoriilor și modelelor existente în spectrul științific, a constituit baza pentru desfășurarea unei cercetări științifice cu referire la valori, orientări valorice prin componența lor structurală. În conținutul articolului sunt descrise diverse modalități de aplicații inovative efectuate în context educațional și de cercetare a produselor și rezultatelor, eficiente pentru formarea orientărilor valorice, realizării noilor cercetări și relevă necesitatea și avantajele realizării transferului tehnologic. O atenție deosebită este acordată argumentării și descrierii necesității realizării învățării prin cercetare cu racordarea la noi tendințe științifice eficiente pentru formarea competențelor de cercetare și profesionale la tineri și viitori specialiști.

The article reflects important contents obtained within the research carried out to identify the methodology of formation of values and value orientations in various educational contexts. The study focused on the detailed analysis of the existing theories and models in the scientific spectrum, constituted the basis for the development of a new scientific approach in the research of values, value orientations through their structural composition. The content of the article describes various directions of innovative applications carried out in an educational context and research of products and results, effective for the formation of value orientations, the realization of new researches and reveals the necessity and advantages of technological transfer. Special attention is paid to the argumentation and description of the need to realize research-based learning with the connection to new effective scientific trends for the formation of research and professional skills in young and future specialists.

Cuvinte-cheie
valori, orientări valorice, inovaţie, formare, educaţie, cercetare.,

values, value orientations, innovation, formation, education, research.