Conceptul și metodologia evaluării performanțelor în dansul sportiv
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
342 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-18 12:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26:78 (1)
Educație (14852)
Muzică (1826)
SM ISO690:2012
VARNACOVA, Eleonora, GUŢU, Zoia. Conceptul și metodologia evaluării performanțelor în dansul sportiv. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 81-89. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.81-89
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Conceptul și metodologia evaluării performanțelor în dansul sportiv

The concept and methodology of performance assessment in sports dance

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.81-89
CZU: 371.26:78

Pag. 81-89

Varnacova Eleonora, Guţu Zoia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

În articolul dat se fundamentează un concept de evaluare a performanțelor în dansul sportiv. Acest concept se axează pe două dimensiuni interconexe: demersul ce ține de teoria evaluării și demersul ce ține de indicatori specifici coregrafiei, în cazul dat, a dansului sportiv: ritmul, postura, interpretarea tehnică, prezentarea/ muzicalitatea. În articol sunt specificate particularitățile evaluării performanțelor artistice, care diferă de cele cognitive/ academice, în primul rând, prin criterii și tipologia produselor artistice/ coregrafice. Totodată sunt formulate reguli de evaluare a performanțelor prin sistemul ”Skating” – metodă de acumulare a punctelor care oferă prioritate „majorității” și „performanței generale”. Tot în acest articol sunt deduse avantajele și dezavantajele acestei metode.

In the given article, a concept of performance evaluation in sports dance is founded. This concept focuses on two interconnected dimensions: the approach related to the evaluation theory and the approach related to specific indicators of choreography, in the given case, of sports dance: rhythm, posture, technical interpretation, presentation/ musicality. The article specifies the particularities of the evaluation of artistic performances, which differ from cognitive/ academic ones, first of all, by criteria and typology of artistic/choreographic products. At the same time, performance evaluation rules are formulated through the "Skating" system - a method of accumulating points that gives priority to the ”majority” and ”general performance”. Also in this article the advantages and disadvantages of this method are deduced.

Cuvinte-cheie
evaluare, performanţă, coregrafie, dans sportiv, evaluatori, tipuri de evaluare, metoda ”Skating”,

evaluation, performance, choreography, sports dance, evaluators, types of evaluation, "Skating" method