Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
343 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-18 12:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.26:78 (1) |
Educație (14877) |
Muzică (1833) |
SM ISO690:2012 VARNACOVA, Eleonora, GUŢU, Zoia. Conceptul și metodologia evaluării performanțelor în dansul sportiv. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 81-89. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.81-89 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.81-89 | ||||||
CZU: 371.26:78 | ||||||
Pag. 81-89 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolul dat se fundamentează un concept de evaluare a performanțelor în dansul sportiv. Acest concept se axează pe două dimensiuni interconexe: demersul ce ține de teoria evaluării și demersul ce ține de indicatori specifici coregrafiei, în cazul dat, a dansului sportiv: ritmul, postura, interpretarea tehnică, prezentarea/ muzicalitatea. În articol sunt specificate particularitățile evaluării performanțelor artistice, care diferă de cele cognitive/ academice, în primul rând, prin criterii și tipologia produselor artistice/ coregrafice. Totodată sunt formulate reguli de evaluare a performanțelor prin sistemul ”Skating” – metodă de acumulare a punctelor care oferă prioritate „majorității” și „performanței generale”. Tot în acest articol sunt deduse avantajele și dezavantajele acestei metode. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare, performanţă, coregrafie, dans sportiv, evaluatori, tipuri de evaluare, metoda ”Skating”, evaluation, performance, choreography, sports dance, evaluators, types of evaluation, "Skating" method |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.36120/2587-3636.v29i3.81-89</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Varnacova, E.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Guţu, Z.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Conceptul și metodologia evaluării performanțelor în dansul sportiv</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0623</relatedIdentifier> <subjects> <subject>evaluare</subject> <subject>performanţă</subject> <subject>coregrafie</subject> <subject>dans sportiv</subject> <subject>evaluatori</subject> <subject>tipuri de evaluare</subject> <subject>metoda ”Skating”</subject> <subject>evaluation</subject> <subject>performance</subject> <subject>choreography</subject> <subject>sports dance</subject> <subject>evaluators</subject> <subject>types of evaluation</subject> <subject>"Skating" method</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>371.26:78</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022-12-31</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În articolul dat se fundamentează un concept de evaluare a performanțelor în dansul sportiv. Acest concept se axează pe două dimensiuni interconexe: demersul ce ține de teoria evaluării și demersul ce ține de indicatori specifici coregrafiei, în cazul dat, a dansului sportiv: ritmul, postura, interpretarea tehnică, prezentarea/ muzicalitatea. În articol sunt specificate particularitățile evaluării performanțelor artistice, care diferă de cele cognitive/ academice, în primul rând, prin criterii și tipologia produselor artistice/ coregrafice. Totodată sunt formulate reguli de evaluare a performanțelor prin sistemul ”Skating” – metodă de acumulare a punctelor care oferă prioritate „majorității” și „performanței generale”. Tot în acest articol sunt deduse avantajele și dezavantajele acestei metode.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>In the given article, a concept of performance evaluation in sports dance is founded. This concept focuses on two interconnected dimensions: the approach related to the evaluation theory and the approach related to specific indicators of choreography, in the given case, of sports dance: rhythm, posture, technical interpretation, presentation/ musicality. The article specifies the particularities of the evaluation of artistic performances, which differ from cognitive/ academic ones, first of all, by criteria and typology of artistic/choreographic products. At the same time, performance evaluation rules are formulated through the "Skating" system - a method of accumulating points that gives priority to the ”majority” and ”general performance”. Also in this article the advantages and disadvantages of this method are deduced.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>