Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
344 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-18 12:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.26:78 (1) |
Education (14878) |
Music (1833) |
SM ISO690:2012 VARNACOVA, Eleonora, GUŢU, Zoia. Conceptul și metodologia evaluării performanțelor în dansul sportiv. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 81-89. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.81-89 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.81-89 | ||||||
CZU: 371.26:78 | ||||||
Pag. 81-89 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolul dat se fundamentează un concept de evaluare a performanțelor în dansul sportiv. Acest concept se axează pe două dimensiuni interconexe: demersul ce ține de teoria evaluării și demersul ce ține de indicatori specifici coregrafiei, în cazul dat, a dansului sportiv: ritmul, postura, interpretarea tehnică, prezentarea/ muzicalitatea. În articol sunt specificate particularitățile evaluării performanțelor artistice, care diferă de cele cognitive/ academice, în primul rând, prin criterii și tipologia produselor artistice/ coregrafice. Totodată sunt formulate reguli de evaluare a performanțelor prin sistemul ”Skating” – metodă de acumulare a punctelor care oferă prioritate „majorității” și „performanței generale”. Tot în acest articol sunt deduse avantajele și dezavantajele acestei metode. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare, performanţă, coregrafie, dans sportiv, evaluatori, tipuri de evaluare, metoda ”Skating”, evaluation, performance, choreography, sports dance, evaluators, types of evaluation, "Skating" method |
||||||
|