The importance of multicultural education in school
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
501 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 20:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37:316.74 (3)
Educație (14334)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
SM ISO690:2012
MARINESCU, Gabriela, STOICA, Cristina-Maria. Importanța educației multiculturale în școală. In: EcoSoEn, 2021, nr. 3-4, pp. 138-164. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2021 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

The importance of multicultural education in school

Importanța educației multiculturale în școală

CZU: 37:316.74

Pag. 138-164

Marinescu Gabriela1, Stoica Cristina-Maria2
 
1 Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr.T. Popa“, Iaşi,
2 Universitatea „Petre Andrei”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 3 iulie 2022


Rezumat

Multiculturalism in education acquires new dimensions given the complexity and timeliness of demographic, economic, social, and political changes. Migration, school, work, online communication continuously create a cultural, experiential diversity, which every community must take into account. Some specialists (Banks & Banks, 2002) have argued for about 20 years, the need to introduce multicultural education in education systems, without this happening in the practice of countries, nor in those recognized for cultural, linguistic and ethnic diversity. Multicultural education means promoting a "good understanding" between "different" individuals. The purpose of multicultural education in organizations and communities is to try to bring more social equity. Multicultural education raises questions such as: “How can I better understand others who are not like me? How can I communicate clearly with others? What can I do for society? How do I become actively and civilly involved in changing what I would like to change? Living with people from other cultures who leave or come to work or study involves tolerance, understanding, the absence of racism, xenophobia, prejudice or stereotypes, including religious. Globalization and digitalization are transforming life and work, which is why the ability to decode cultural differences becomes essential for customers, users, suppliers, colleagues from anywhere in the world (Meyer, 2015). Multicultural education, a philosophical concept built on the ideals of freedom, justice, equality, equity, and human dignity, if introduced into education systems, will prepare young people for their responsibilities in an interdependent world. The school can play an important role in developing the attitudes and values necessary for a democratic society. It can enhance cultural differences by promoting the pluralism that communities reflect. The school can challenge all forms of discrimination and this phenomenon and through imitation, over time, can spread leading to improved coexistence between very different people, regardless of origin, gender, religion, culture.

Multiculturalismul în educație capătă noi dimensiuni date de complexitatea și actualitatea schimbărilor demografice, economice, sociale și politice. Migrația, școala, munca, comunicarea online creează continuu o diversitate culturală, experiențială, de care fiecare comunitate trebuie să țină cont. Unii specialiști (Banks & Banks, 2002) au susținut 20 de ani, nevoia introducerii educației multiculturale în sistemele de învățământ, fără ca acest lucru să se întâmple în practica țărilor, nici în cea a celor recunoscute pentru diversitate culturală, lingvistică și etnică. Educația multiculturală înseamnă promovarea unei „bune înțelegeri" între indivizi „diferiți". Scopul educației multiculturale în organizații și comunități este acela de a încerca aducerea unui plus de echitate socială. Educația multiculturală naște întrebări, de genul: „Cum pot să înțeleg mai bine pe alții care nu sunt ca mine? Cum pot să comunic clar cu ceilalți? Ce pot face eu pentru societate? Cum mă implic activ și civilizat în a schimba ceea ce aș vrea să schimb? Conviețuirea cu oameni din alte culturi care pleacă sau vin pentru a munci sau a învăța presupune toleranță, înțelegere, absența rasismului, xenofobiei, prejudecăților sau stereotipiilor, inclusiv religioase. Globalizarea și digitalizarea transformă viața și munca, motiv pentru care abilitatea de a decodifica diferențele culturale devine esențială pentru clienți, utilizatori, furnizori, colegi de oriunde de pe glob (Meyer, 2015). Educația multiculturală, concept filosofic construit pe idealurile de libertate, justiție, egalitate, echitate și demnitate umană, dacă va fi introdusă în sistemele de învățământ, va pregăti tinerii pentru responsabilitățile lor într-o lume interdependentă. Școala poate juca un rol important în dezvoltarea atitudinilor și valorilor necesare unei societăți democratice. Ea poate valoriza diferențele culturale, promovând pluralismul pe care comunitățile îl reflectă. Școala poate contesta toate formele de discriminare și acest fenomen și prin imitație, în timp, se poate propaga ducând la ameliorarea conviețuirii între oameni foarte diferiți, indiferent de origine, gen, religie, cultură.

Cuvinte-cheie
attitudes, coexistence, cultural differences, multicultural education, multiculturalism, pluralism, values,

atitudini, convieţuire, diferenţe culturale, educație multiculturală, multiculturalism, pluralism, valori