Articolul precedent |
Articolul urmator |
427 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-20 23:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.78.013.43 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
SM ISO690:2012 CHIRA, Oxana. Förderung und entwicklung interkultureller kompetenz in der hochschule . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 364-371. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.78.013.43 | ||||||
Pag. 364-371 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Education for sustainability is one of the great future tasks for mankind. Yet it can only succeed if it takes into account the cultural diversity that persists among the different societies of the world. If we fail to adapt the general goals to regional and local conditions and needs, education for sustainability cannot be successfully implemented. Preserving cultural identity’ and ‘achieving social integration’ are among the few universally accepted objectives of educational policy. Therefore, we recommend to always consider each person’s individuality in intercultural situations, to suspend judgment and to find out more about possible reasons for behavior before acting. |
||||||
Cuvinte-cheie education, the cultural diversity, societies, intercultural education, migration, culture, intercultural competence, educaţie, diversitatea culturală, societăşi, educaţie interculturală, migraţie, cultură, competenţă interculturală |
||||||
|