Consolidarea cooperării școală-familie – condiție esențială a unei educații moderne și durabile
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
374 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 20:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.064.1:37.018.262 (1)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
SM ISO690:2012
ANDRONACHE, Roxana Nicoleta. Consolidarea cooperării școală-familie – condiție esențială a unei educații moderne și durabile. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 12-17. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Consolidarea cooperării școală-familie – condiție esențială a unei educații moderne și durabile

CZU: 37.064.1:37.018.262

Pag. 12-17

Andronache Roxana Nicoleta12
 
1 Școala Gimnazială Nr.11 Buzău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2022


Rezumat

Colaborarea dintre şcoală şi familie presupune nu numai o informare reciprocă cu privire la tot ceea ce ţine de orientarea copilului ci şi pregătireapărinţilor pentru toate problemele ce le comportă această acţiune. În ceea ce priveşte relaţia şcoala-familie se impun deschideri oferite părinţilor privind aspectele şcolare, psihopedagogice, pe lângă aspectele medicale, juridice. Factorul hotărâtor pentru succesul şcolar este colaborarea directă și activă în cadrul ecuației şcoală - familie. Efectul colaborării cu părinţii asigură reușita scopului educaţional. Pornind de la necesitatea cunoaşterii sociopsihopedagogice a adolescentului, şcoala stabilește colaborarea cu familia sub diverse forme. Urmărind formele comune, distincte şi diferenţiate pe care viaţa de elev o prezintă, părinţii pot completa, susține şi dezvolta personalitatea viitorului adult cu o singură condiţie – colaborarea cu şcoala.

The collaboration between the school and the family presupposes not only a mutual information regarding everything related to the child's orientation, but also the preparation of the parents for all the problems that this action entails. Regarding the school-family relationship, openings are offered to parents regarding the school, psycho-pedagogical aspects, in addition to the medical and legal aspects. The decisive factor for school success is the direct and active collaboration within the school-family equation. The effect of collaboration with parents ensures the success of the educational goal. Starting from the need for socio-psycho-pedagogical knowledge of the adolescent, the school establishes collaboration with the family in various forms. Following the common, distinct and differentiated forms that student life presents, parents can complete, support and develop the personality of the future adult with one condition - collaboration with the school.

Cuvinte-cheie
educatie moderna, cooperare, educație parentală, şcoală, familie,

Modern education, Cooperation, parental education, school, family