Arderea profesională în rândul tinerilor și adulților
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
555 60
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 22:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:371.135-053.81 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana, RUSU, Rodica. Arderea profesională în rândul tinerilor și adulților. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 124-130. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Arderea profesională în rândul tinerilor și adulților

CZU: 37.015.3:371.135-053.81

Pag. 124-130

Antoci Diana, Rusu Rodica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2022


Rezumat

Acest articol prezintă o abordare teoretică și praxiologică ale arderii profesionale cunoscut și ca sindromul Burnout, în rândul tinerilor și adulților. În urma studiului realizat au fost valorificate diverse poziții științifice în vederea interpretării arderii profesionale, estimării rolului acesteia în gestionarea pe ritmul alert de viață al omului modern. Cercetarea experimentală reflectă date actuale privind configurația arderii profesionale în funcție de nivelul de dezvoltare al celor trei dimensiuni ale arderii profesionale: extenuarea emoțională, depersonalizarea, reducerea realizărilor personale evidențiate de Ch.Maslach. Rezultatele cercetării atestă că există o relaţie de interdependenţă semnificativă între nivelurile arderii profesionale şi manifestarea comportamentului. În baza rezultatelor obținute au fost elaborate recomandări pentru prevenția sindromului arderii profesionale.

This article presents a theoretical and praxiological approach to burnout, also known as Burnout syndrome, among young people and adults. Following the study, various scientific positions were capitalized in order to interpret the professional burning, estimating its role in the management on the fast pace of life of modern man. The experimental research reflects current data on the configuration of professional burning according to the level of development of the three dimensions of professional burning: emotional exhaustion, depersonalization, reduction of personal achievements highlighted by Christina Maslach. The research results show that there is a significant interdependence between the levels of professional burning and the manifestation of behavior. Based on the results obtained, recommendations were developed for the prevention of burnout syndrome.

Cuvinte-cheie
arderea profesională, extenuarea emoțională, depersonalizare, reducerea realizărilor personale.,

burnout, emotional exhaustion, depersonalization, reduction of personal achievements