Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-08 15:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:371.135-053.81 (2) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4067) |
![]() ANTOCI, Diana, RUSU, Rodica. Arderea profesională în rândul tinerilor și adulților. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 124-130. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația în fața noilor provocări Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Educația în fața noilor provocări" Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3:371.135-053.81 | ||||||
Pag. 124-130 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol prezintă o abordare teoretică și praxiologică ale arderii profesionale cunoscut și ca sindromul Burnout, în rândul tinerilor și adulților. În urma studiului realizat au fost valorificate diverse poziții științifice în vederea interpretării arderii profesionale, estimării rolului acesteia în gestionarea pe ritmul alert de viață al omului modern. Cercetarea experimentală reflectă date actuale privind configurația arderii profesionale în funcție de nivelul de dezvoltare al celor trei dimensiuni ale arderii profesionale: extenuarea emoțională, depersonalizarea, reducerea realizărilor personale evidențiate de Ch.Maslach. Rezultatele cercetării atestă că există o relaţie de interdependenţă semnificativă între nivelurile arderii profesionale şi manifestarea comportamentului. În baza rezultatelor obținute au fost elaborate recomandări pentru prevenția sindromului arderii profesionale. |
||||||
Cuvinte-cheie arderea profesională, extenuarea emoțională, depersonalizare, reducerea realizărilor personale., burnout, emotional exhaustion, depersonalization, reduction of personal achievements |
||||||
|