Conflictul – baza unității artistice dramatice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
871 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 14:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
82.09:82-2 (1)
Critică literară. Studii literare (212)
SM ISO690:2012
LUPAȘCU, Lidia. Conflictul – baza unității artistice dramatice. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 2, pp. 156-161. ISBN 978-9975-76-312-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Conflictul – baza unității artistice dramatice

CZU: 82.09:82-2

Pag. 156-161

Lupașcu Lidia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 decembrie 2021


Rezumat

În critica literară termenul conflict desemnează un dezacord, contradicție dintre idei, lupta dintre două sau mai multe personaje, lupta dintre bine și rău, este un factor determinant în desfășurarea acțiunii într-o operă epică sau dramatică. Această noțiune a fost descrisă pentru prima dată în literatura greacă și însemna lupta dintre protagonist și antagonist. Chintesența teatrului o formează conflictul dramatic. Din antichitate accentul în piesele jucate se pune mai mult pe conflictul exterior. Cu timpul, în evoluţia teatrului universal se produce o interiorizare a conflictului dramatic. Personajele operei dramatice sunt purtătoare de conflicte.

In literary criticism the term of conflict denotes a disagreement, contradiction between ideas, the struggle between two or more characters, the struggle between good and evil, which is a determining factor in the development of actions in a play. Thus, the notion was first described in Greek literature and meant the struggle between the protagonist and the antagonist. The quintessence of the theater is formed by the dramatic conflict. Since ancient times, the emphasis on the pieces played has been more on external conflict. Over time, in the evolution of universal theater there is an internalization of dramatic conflict. The characters in the play are conflicted.

Cuvinte-cheie
communication, semiotics, sign, text, message,

conflict, dramă, personaje, etape, interpretare