Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1252 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-28 19:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
008:316.7(478-25)"1964-2008" (1) |
Civilizație. Cultură. Progres (818) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790) |
SM ISO690:2012 IVANOVA, Nina. Image of Chisinau and its evolution in touristic albums and guides (1964–2008). In: Revista de Etnologie şi Culturologie, 2021, nr. 29, pp. 67-71. ISSN 1857-2049. DOI: https://doi.org/10.52603/rec.2021.29.09 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Etnologie şi Culturologie | ||||||
Numărul 29 / 2021 / ISSN 1857-2049 /ISSNe 2537-6152 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/rec.2021.29.09 | ||||||
CZU: 008:316.7(478-25)"1964-2008" | ||||||
Pag. 67-71 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Imaginea orașului prezintă o parte importantă a studiilor urbane, deoarece conceptul de oraș se află la baza identității urbane și este legat, de asemenea, de capitalul său simbolic și de atractivitatea pentru rezidenți. Anterior am studiat identitatea urbană a chișinăuienilor, inclusiv imaginea orașului pe care ea se bazează, remarcând inconsecvența acestora. Deoarece imaginile sunt proiecte cognitive și emoționale ale timpului în care au fost formate, în concordanță cu constructul social existent, este important să urmărim dinamica dezvoltării și conținutul imaginilor Chișinăului, care se formează în calitate de imagine din albume de călătorie și ghiduri turistice atât din perioada sovietică, cât și din anii de independență a Republicii Moldova. În acest scop au fost selectate câteva surse din fiecare dintre cele două perioade menționate și întreprinsă compararea lor în conformitate cu cele două categorii evidențiate. Rezultatele analizei au confirmat concordanța imaginilor din albume cu principalele tendințe ideologice ale momentului creării. Este urmărită evoluția conceptului de oraș „nou”, creată în perioada sovietică și înflorită în anii ʼ80. După obținerea independenței, în imaginea orașului poate fi observată ideea căutării identității, revizuirea istoriei, orașul european, renașterea culturii tradiționale ca una dintre componentele-cheie ale identității naționale, care determină, printre altele, și identitatea orașului. Este relevantă continuarea investigațiilor folosind surse suplimentare din ultimii 5–10 ani. |
||||||
Cuvinte-cheie Chisinau, imaginea orașului, marca orașului, album de călătorie, evoluția imaginii, perioada sovietică, perioada post-sovietică, Кишинев, образ города, бренд города, туристический альбом, эволюция образа, советский период, постсоветский период, Chisinau, city image, city brand, touristic album, image evolution, Soviet period, post-Soviet period |
||||||
|