Articolul precedent |
Articolul urmator |
532 0 |
SM ISO690:2012 ПАСКАРЬ, Лариса. Проблемы учебника интегрированного типа для гимназий с румынским языком обучения. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică: Colloquia Professorum din 18 octombrie 2013, 18 octombrie 2013, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediția 4, pp. 56-66. ISBN 978-9975-50-136-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 4, 2014 |
||||||
Colocviul "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică" Bălți, Moldova, 18 octombrie 2013 | ||||||
|
||||||
Pag. 56-66 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article examines one of the problems of teaching Russian as a second language in grades 8-9 in secondary schools of Moldova: selection and presentation of ma-terial in an integrated type manual. The concept of integrated type manual is introduced and the teaching material for the literary and thematic unit "Friendship - a school of human feelings" is presented. The article gives reason for the structure of the studied linguistic and literary topics as well as for the ordering of the teaching material; it reveals the principles set into the training system of verbal communication competence. |
||||||
Cuvinte-cheie integrated type manual, Russian as a second language, integrating language and literature, communicative competence, aesthetic competence |
||||||
|