Tehnologia evaluării competenţelor ortografice/ortoepice. Orientări generale: standarde, competenţe curriculare, obiective de evaluare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
527 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 10:11
SM ISO690:2012
AMOAŞII, Anna. Tehnologia evaluării competenţelor ortografice/ortoepice. Orientări generale: standarde, competenţe curriculare, obiective de evaluare. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică: Colloquia Professorum din 18 octombrie 2013, 18 octombrie 2013, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediția 4, pp. 6-12. ISBN 978-9975-50-136-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 4, 2014
Colocviul "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică"
Bălți, Moldova, 18 octombrie 2013

Tehnologia evaluării competenţelor ortografice/ortoepice. Orientări generale: standarde, competenţe curriculare, obiective de evaluare


Pag. 6-12

Amoaşii Anna
 
Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 26 martie 2020


Rezumat

Evaluation technology of orthoepic and spelling skills involves a series of curricular concepts such as standards, competences and evaluation objectives. “Efficiency standards of learning” is the key document in the didactic technologies of the Romanian lan-guage and literature, including evaluation technologies, and, together with other curricula documents, students’ books, and teachers’ books determine the whole educational process of the subject. All this stuff, relative to the components of the Spelling and Orthoepy content, materialize certain objectives targeting to what will know, what will know to do and how will be the pupil through the communicative, oral or written act at the end of his schooling.

Cuvinte-cheie
technology, assessment, curriculum, goals, spelling, Orthoepy, communi-cation, competence, testing, evaluation, assessment, curriculum concepts, teaching resour-ces, spelling rules, orthoepic norms, culture, communication, methods and techniques, etc.