Articolul precedent |
Articolul urmator |
615 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-20 12:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.042:159.928 (1) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (250) |
Psihologie (3397) |
SM ISO690:2012 DAVIDENKO, Andrey. Psycho-pedagogical problems of work with creatively gifted students. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, p. 229. ISBN 978-9975-76-289-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţie şi inovaţie în educaţie Vol. I, 2019 |
||||||
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie" 1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.042:159.928 | ||||||
Pag. 229-229 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Based on the completed scientific research and his own pedagogical experience, the author examines important problems of the development of the growing generation in modern conditions. He draws attention to the importance of the correct use of concepts in pedagogy. Here he significantly expands views existing up to this time about the methodology of the development of students' creative abilities. According to the author of the article, solving of the ready-made problem is the lowest level of creativity manifestation. A high level of creativity begins with a feeling of disharmony in the surrounding world (system), which over time leads to the formulation of the conditions of an own problem/task with its subsequent solution. |
||||||
Cuvinte-cheie creativity, giftedness, inclinations, abilities, giftedness development, task, inventive task, disharmony, problem, творчество, одаренность, задатки, способности, развитие одаренности, задача, изобретательская задача, дисгармония, проблема |
||||||
|