Conceptul de mentorat și promovarea lui în instituțiile de învățământ general
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
920 108
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 23:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
DARABAN, Ludmila. Conceptul de mentorat și promovarea lui în instituțiile de învățământ general. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 217-228. ISBN 978-9975-76-289-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. I, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Conceptul de mentorat și promovarea lui în instituțiile de învățământ general

The concept of mentoration and its promotion in general education institutions

CZU: 37.091

Pag. 217-228

Daraban Ludmila
 
Liceul Teoretic „George Meniuc“
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2020


Rezumat

 În acest articol s-a  abordat un subiect de importanță pentru mediul educațional din Republica Moldova dat fiind necesitatea mentoratului la începutul carierei didactice, dar și în contextul dezvoltării profesionale. Astfel, s-a realizat o sinteză a conceptului de mentorat în diferite perioade și societăți istorice, s-au analizat tipurile de mentorat, scopul, principiile și condițiile de desfășurare a activităților de mentorat. S-a demonstrat necesitatea implementării Programelor de mentorat în instituțiile de învățământ general, drept exemplu fiind modelul programului de mentorat aplicat în Liceul Teoretic ‖George Meniuc‖, mun. Chișinău. Rezultatul obținut evidențiază  satisfacția profesională a cadrelor didactice implicate în activități de mentorat.

 In this article we have addressed a topic of importance for the educational environment in the Republic of Moldova given the need for mentoring at the beginning of the teaching career, but also in the context of professional development. Thus, a synthesis of the concept of mentoring was carried out in different periods and historical societies, the types of mentoring, the purpose, the principles and the conditions for conducting the mentoring activities were analyzed. The necessity of implementing the Mentoring Programs in the general education institutions was demonstrated, as an example being the model of the mentoring program applied in the "George Meniuc" Theoretical High School, Chisinau municipality. The result shows the professional satisfaction of the teachers involved in mentoring activities.

Cuvinte-cheie
mentorat, tipuri de mentorat, program de mentorat, activităţi de mentorat, dezvoltare profesională,

mentoring, types of mentoring, mentoring program, mentoring activities, Professional development