Articolul precedent |
Articolul urmator |
668 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-17 10:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.022 (46) |
Probleme generale de didactică și metodică (1201) |
SM ISO690:2012 CELAC, Virgilia. Valorizarea instrumentelor de învățare cognitiv-constructivistă în procesul de formare a competențelor elevilor. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 192-201. ISBN 978-9975-76-289-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţie şi inovaţie în educaţie Vol. I, 2019 |
||||||
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie" 1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.022 | ||||||
Pag. 192-201 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
1. În viziune constructivistă procesul de predare se transformă într-un proces activ, determinat de o interacŝiune complexă între cunoaşterea existentă a subiecţilor, contextul social şi problema de rezolvat. Deci, sarcina profesorului este să creeze şi să menţină un context în care elevii să-şi construiască propria lor cunoaştere, avîndu-l pe profesor drept ghid. 2. Un model pentru mediul de învăŝare constructivist ar trebui să includă următoarele calităŝi: activ, colaborativ; finalist; complex; contextual; conversativ; reflexiv. 3. Învăŝarea constructivistă este construită, activă, reflexive, realizată prin cooperare, bazată pe investigaţii, în evoluţie. 4. Pentru competenŝa profesională este specific: se desfăşoară în contextul profesional real; se situează într-un continuum care merge de la simplu la complex; se fondează pe un ansamblu de resurse; este de tipul „savoir-mobiliser" (a şti să mobilizezi) în contextul acţiunii profesionale şi „savoir-agir" (a şti să acţionezi) ce se manifestă în domeniul practicii profesionale şi sociale; este un „savoir-agir" reuşit, eficace, eficient şi imediat, care se manifestă în manieră recurentă; constituie un proiect, o finalitate fără sfîrşit. |
||||||
Cuvinte-cheie constructivismul, profesor constructivist, predarea constructivistă, învăŝării constructivistă, competenŝa profesională, modele de organizare a învățării, constructivism, constructivist professor, constructivist teaching, constructivist learning, professional competence, learning organization models |
||||||
|