Valorizarea instrumentelor de învățare cognitiv-constructivistă în procesul de formare a competențelor elevilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
668 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 10:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.022 (46)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
SM ISO690:2012
CELAC, Virgilia. Valorizarea instrumentelor de învățare cognitiv-constructivistă în procesul de formare a competențelor elevilor. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 192-201. ISBN 978-9975-76-289-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. I, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Valorizarea instrumentelor de învățare cognitiv-constructivistă în procesul de formare a competențelor elevilor

Valuing the tools of cognitive-constructivist learning in the process of training the skills of the pupils

CZU: 37.022

Pag. 192-201

Celac Virgilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2020


Rezumat

1. În viziune constructivistă procesul de predare se transformă într-un proces activ, determinat de o interacŝiune complexă între cunoaşterea existentă a subiecţilor, contextul social şi problema de rezolvat. Deci, sarcina profesorului este să creeze şi să menţină un context în care elevii să-şi construiască propria lor cunoaştere, avîndu-l pe profesor drept ghid.  2. Un model pentru mediul de învăŝare constructivist ar trebui să includă următoarele calităŝi: activ, colaborativ; finalist; complex; contextual; conversativ; reflexiv.  3. Învăŝarea constructivistă este construită, activă, reflexive,  realizată prin cooperare,  bazată pe investigaţii,  în evoluţie.  4. Pentru competenŝa profesională este specific: se desfăşoară în contextul profesional real; se situează într-un continuum care merge de la simplu la complex;  se fondează pe un ansamblu de resurse; este de tipul „savoir-mobiliser" (a şti să mobilizezi) în contextul acţiunii profesionale şi „savoir-agir" (a şti să acţionezi) ce se manifestă în domeniul practicii profesionale şi sociale; este un „savoir-agir" reuşit, eficace, eficient şi imediat, care se manifestă în manieră recurentă; constituie un proiect, o finalitate fără sfîrşit.

1. In constructivist vision the teaching process is transformed into an active process, determined by a complex interaction between the existing knowledge of the subject, social context and the problem to solve. So, the task of the teacher is to create and to mentain a context in which pupils to be able to build their own knowledge, having the teacher as a guide. 2. A model for a constructivist learning environment should include the following qualities: active; colaborative; finalist; complex; contextual; conversative; reflexive. 3. Constructivist learning is built, active, reflexive, realized through cooperation, based on investigations, in evolution. 4. For professional competence is specific: takes place in the real professional context; it is achieved in a continuum that goes from simple to complex; it is based on a set of resources; it is a type ,,savoirmobiliser” (to know how to mobilize) in the context of professional activities and ,,savoir-agir” (to know how to act) which is manifested in the field of professional and social practice; it is a successful, effective, efficient and imediat ,,savoir-agir”, which manifests itself in a recurrent  manner; constitutes a project, a continue finality.

Cuvinte-cheie
constructivismul, profesor constructivist, predarea constructivistă, învăŝării constructivistă, competenŝa profesională, modele de organizare a învățării,

constructivism, constructivist professor, constructivist teaching, constructivist learning, professional competence, learning organization models