Articolul precedent |
Articolul urmator |
684 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-17 10:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.022 (52) |
Probleme generale de didactică și metodică (1215) |
SM ISO690:2012 CELAC, Virgilia. Valorizarea instrumentelor de învățare cognitiv-constructivistă în procesul de formare a competențelor elevilor. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 192-201. ISBN 978-9975-76-289-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţie şi inovaţie în educaţie Vol. I, 2019 |
||||||
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie" 1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.022 | ||||||
Pag. 192-201 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
1. În viziune constructivistă procesul de predare se transformă într-un proces activ, determinat de o interacŝiune complexă între cunoaşterea existentă a subiecţilor, contextul social şi problema de rezolvat. Deci, sarcina profesorului este să creeze şi să menţină un context în care elevii să-şi construiască propria lor cunoaştere, avîndu-l pe profesor drept ghid. 2. Un model pentru mediul de învăŝare constructivist ar trebui să includă următoarele calităŝi: activ, colaborativ; finalist; complex; contextual; conversativ; reflexiv. 3. Învăŝarea constructivistă este construită, activă, reflexive, realizată prin cooperare, bazată pe investigaţii, în evoluţie. 4. Pentru competenŝa profesională este specific: se desfăşoară în contextul profesional real; se situează într-un continuum care merge de la simplu la complex; se fondează pe un ansamblu de resurse; este de tipul „savoir-mobiliser" (a şti să mobilizezi) în contextul acţiunii profesionale şi „savoir-agir" (a şti să acţionezi) ce se manifestă în domeniul practicii profesionale şi sociale; este un „savoir-agir" reuşit, eficace, eficient şi imediat, care se manifestă în manieră recurentă; constituie un proiect, o finalitate fără sfîrşit. |
||||||
Cuvinte-cheie constructivismul, profesor constructivist, predarea constructivistă, învăŝării constructivistă, competenŝa profesională, modele de organizare a învățării, constructivism, constructivist professor, constructivist teaching, constructivist learning, professional competence, learning organization models |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-94977</cfResPublId> <cfResPublDate>2019</cfResPublDate> <cfVol>Vol. I</cfVol> <cfStartPage>192</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-76-289-2</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/94977</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Valorizarea instrumentelor de învățare cognitiv-constructivistă în procesul de formare a competențelor elevilor</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>constructivismul; profesor constructivist; predarea constructivistă; învăŝării constructivistă; competenŝa profesională; modele de organizare a învățării; constructivism; constructivist professor; constructivist teaching; constructivist learning; professional competence; learning organization models</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>1. În viziune constructivistă procesul de predare se transformă într-un proces activ, determinat de o interacŝiune complexă între cunoaşterea existentă a subiecţilor, contextul social şi problema de rezolvat. Deci, sarcina profesorului este să creeze şi să menţină un context în care elevii să-şi construiască propria lor cunoaştere, avîndu-l pe profesor drept ghid. 2. Un model pentru mediul de învăŝare constructivist ar trebui să includă următoarele calităŝi: activ, colaborativ; finalist; complex; contextual; conversativ; reflexiv. 3. Învăŝarea constructivistă este construită, activă, reflexive, realizată prin cooperare, bazată pe investigaţii, în evoluţie. 4. Pentru competenŝa profesională este specific: se desfăşoară în contextul profesional real; se situează într-un continuum care merge de la simplu la complex; se fondează pe un ansamblu de resurse; este de tipul „savoir-mobiliser" (a şti să mobilizezi) în contextul acţiunii profesionale şi „savoir-agir" (a şti să acţionezi) ce se manifestă în domeniul practicii profesionale şi sociale; este un „savoir-agir" reuşit, eficace, eficient şi imediat, care se manifestă în manieră recurentă; constituie un proiect, o finalitate fără sfîrşit.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>1. In constructivist vision the teaching process is transformed into an active process, determined by a complex interaction between the existing knowledge of the subject, social context and the problem to solve. So, the task of the teacher is to create and to mentain a context in which pupils to be able to build their own knowledge, having the teacher as a guide. 2. A model for a constructivist learning environment should include the following qualities: active; colaborative; finalist; complex; contextual; conversative; reflexive. 3. Constructivist learning is built, active, reflexive, realized through cooperation, based on investigations, in evolution. 4. For professional competence is specific: takes place in the real professional context; it is achieved in a continuum that goes from simple to complex; it is based on a set of resources; it is a type ,,savoirmobiliser” (to know how to mobilize) in the context of professional activities and ,,savoir-agir” (to know how to act) which is manifested in the field of professional and social practice; it is a successful, effective, efficient and imediat ,,savoir-agir”, which manifests itself in a recurrent manner; constitutes a project, a continue finality.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-72460</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-72460</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-72460-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Celac</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Virgilia</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>