Valorizarea instrumentelor de învățare cognitiv-constructivistă în procesul de formare a competențelor elevilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
684 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 10:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.022 (52)
Probleme generale de didactică și metodică (1215)
SM ISO690:2012
CELAC, Virgilia. Valorizarea instrumentelor de învățare cognitiv-constructivistă în procesul de formare a competențelor elevilor. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 192-201. ISBN 978-9975-76-289-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. I, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Valorizarea instrumentelor de învățare cognitiv-constructivistă în procesul de formare a competențelor elevilor

Valuing the tools of cognitive-constructivist learning in the process of training the skills of the pupils

CZU: 37.022

Pag. 192-201

Celac Virgilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2020


Rezumat

1. În viziune constructivistă procesul de predare se transformă într-un proces activ, determinat de o interacŝiune complexă între cunoaşterea existentă a subiecţilor, contextul social şi problema de rezolvat. Deci, sarcina profesorului este să creeze şi să menţină un context în care elevii să-şi construiască propria lor cunoaştere, avîndu-l pe profesor drept ghid.  2. Un model pentru mediul de învăŝare constructivist ar trebui să includă următoarele calităŝi: activ, colaborativ; finalist; complex; contextual; conversativ; reflexiv.  3. Învăŝarea constructivistă este construită, activă, reflexive,  realizată prin cooperare,  bazată pe investigaţii,  în evoluţie.  4. Pentru competenŝa profesională este specific: se desfăşoară în contextul profesional real; se situează într-un continuum care merge de la simplu la complex;  se fondează pe un ansamblu de resurse; este de tipul „savoir-mobiliser" (a şti să mobilizezi) în contextul acţiunii profesionale şi „savoir-agir" (a şti să acţionezi) ce se manifestă în domeniul practicii profesionale şi sociale; este un „savoir-agir" reuşit, eficace, eficient şi imediat, care se manifestă în manieră recurentă; constituie un proiect, o finalitate fără sfîrşit.

1. In constructivist vision the teaching process is transformed into an active process, determined by a complex interaction between the existing knowledge of the subject, social context and the problem to solve. So, the task of the teacher is to create and to mentain a context in which pupils to be able to build their own knowledge, having the teacher as a guide. 2. A model for a constructivist learning environment should include the following qualities: active; colaborative; finalist; complex; contextual; conversative; reflexive. 3. Constructivist learning is built, active, reflexive, realized through cooperation, based on investigations, in evolution. 4. For professional competence is specific: takes place in the real professional context; it is achieved in a continuum that goes from simple to complex; it is based on a set of resources; it is a type ,,savoirmobiliser” (to know how to mobilize) in the context of professional activities and ,,savoir-agir” (to know how to act) which is manifested in the field of professional and social practice; it is a successful, effective, efficient and imediat ,,savoir-agir”, which manifests itself in a recurrent  manner; constitutes a project, a continue finality.

Cuvinte-cheie
constructivismul, profesor constructivist, predarea constructivistă, învăŝării constructivistă, competenŝa profesională, modele de organizare a învățării,

constructivism, constructivist professor, constructivist teaching, constructivist learning, professional competence, learning organization models

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-94977</cfResPublId>
<cfResPublDate>2019</cfResPublDate>
<cfVol>Vol. I</cfVol>
<cfStartPage>192</cfStartPage>
<cfISBN>978-9975-76-289-2</cfISBN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/94977</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Valorizarea instrumentelor de &icirc;nvățare cognitiv-constructivistă &icirc;n procesul de formare a competențelor elevilor</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>constructivismul; profesor constructivist; predarea constructivistă; învăŝării constructivistă; competenŝa profesională; modele de organizare a învățării; constructivism; constructivist professor; constructivist teaching; constructivist learning; professional competence; learning organization models</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>1. &Icirc;n viziune constructivistă procesul de predare se transformă &icirc;ntr-un proces activ, determinat de o interacŝiune complexă &icirc;ntre cunoaşterea existentă a subiecţilor, contextul social şi problema de rezolvat. Deci, sarcina profesorului este să creeze şi să menţină un context &icirc;n care elevii să-şi construiască propria lor cunoaştere, av&icirc;ndu-l pe profesor drept ghid.&nbsp; 2. Un model pentru mediul de &icirc;nvăŝare constructivist ar trebui să includă următoarele calităŝi: activ, colaborativ; finalist; complex; contextual; conversativ; reflexiv.&nbsp; 3. &Icirc;nvăŝarea constructivistă este construită, activă, reflexive,&nbsp; realizată prin cooperare,&nbsp; bazată pe investigaţii,&nbsp; &icirc;n evoluţie.&nbsp; 4. Pentru competenŝa profesională este specific: se desfăşoară &icirc;n contextul profesional real; se situează &icirc;ntr-un continuum care merge de la simplu la complex;&nbsp; se fondează pe un ansamblu de resurse; este de tipul &bdquo;savoir-mobiliser&quot; (a şti să mobilizezi) &icirc;n contextul acţiunii profesionale şi &bdquo;savoir-agir&quot; (a şti să acţionezi) ce se manifestă &icirc;n domeniul practicii profesionale şi sociale; este un &bdquo;savoir-agir&quot; reuşit, eficace, eficient şi imediat, care se manifestă &icirc;n manieră recurentă; constituie un proiect, o finalitate fără sf&icirc;rşit.</p></cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>1. In constructivist vision the teaching process is transformed into an active process, determined by a complex interaction between the existing knowledge of the subject, social context and the problem to solve. So, the task of the teacher is to create and to mentain a context in which pupils to be able to build their own knowledge, having the teacher as a guide. 2. A model for a constructivist learning environment should include the following qualities: active; colaborative; finalist; complex; contextual; conversative; reflexive. 3. Constructivist learning is built, active, reflexive, realized through cooperation, based on investigations, in evolution. 4. For professional competence is specific: takes place in the real professional context; it is achieved in a continuum that goes from simple to complex; it is based on a set of resources; it is a type ,,savoirmobiliser&rdquo; (to know how to mobilize) in the context of professional activities and ,,savoir-agir&rdquo; (to know how to act) which is manifested in the field of professional and social practice; it is a successful, effective, efficient and imediat ,,savoir-agir&rdquo;, which manifests itself in a recurrent&nbsp; manner; constitutes a project, a continue finality.</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-72460</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-72460</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-72460-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2019T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Celac</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Virgilia</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>