Situațiile complexe - mediu de dezvoltare a competențelor matematice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
797 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 10:33
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana, CABAC, Valeriu. Situațiile complexe - mediu de dezvoltare a competențelor matematice. In: Probleme actuale ale didacticii ştiinţelor reale: consacrată aniversării a 80-a a profesorului universitar Ilie Lupu, 11-12 mai 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Ediția a II-a Vol.1, pp. 50-57. ISBN 978-9975-76-238-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale didacticii ştiinţelor reale
Ediția a II-a Vol.1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale didacticii ştiinţelor reale"
Chişinău, Moldova, 11-12 mai 2018

Situațiile complexe - mediu de dezvoltare a competențelor matematice


Pag. 50-57

Cernei Andriana, Cabac Valeriu
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2020


Rezumat

În articol sunt prezentate diferite abordări ale competențelor ca rezultate finale (finalități educaționale). Este realizată o analiză succintă a definițiilor noțiunii de competență, propuse de autori autohtoni și de pe peste hotare. Este discutată corelația dintre competențele și finalitățile instruirii. Formarea competențelor specifice domeniului științelor exacte necesită o abordare sistemică în evoluție, având ca scop dezvoltarea achizițiilor dobândite anterior. Nivelul performanțelor obținute, care determină calitatea finalităților, depinde de profesionalismul personalului didactic, metodologia aplicată pentru realizarea cu succes a procesului educațional.

The article presents different approaches to competences as final outcomes (educational outcomes). There is a brief analysis of the definitions of competence, proposed by autochthonous authors and others authors over the world. The correlation between the competences and the finalities of the training is discussed. Forming skills specific to the field of science requires an evolving systemic approach, with the aim of developing previously acquired acquisitions. The level of the obtained results, which determines the quality of the finalities, depends on the professionalism of the teaching staff, the methodology applied for the successful realization of the educational process.

Cuvinte-cheie
competenţă, abilitate, capacităţi, finalitate de studiu, situații complexe,

competence, ability, capabilities, study finality, complex situations