Semnificația gândirii în sistemul proceselor psihice şi însuşirilor personalităţii elevului din ciclul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
755 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-23 21:20
SM ISO690:2012
RUSU, Elena, CEBOTARU, Lilia. Semnificația gândirii în sistemul proceselor psihice şi însuşirilor personalităţii elevului din ciclul primar. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogice, 28-29 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 3, pp. 101-105. ISBN 978-9975-76-250-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 3, 2018
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2018

Semnificația gândirii în sistemul proceselor psihice şi însuşirilor personalităţii elevului din ciclul primar


Pag. 101-105

Rusu Elena1, Cebotaru Lilia2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Gimnaziul „M. Eminescu”, or. Cantemir
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2020


Rezumat

Gândirea este procesul psihic cognitiv superior de reflectare complexă a realităţii şi rezolvarea de probleme. Gândirea asigură vieţii psihice a copilului coerenţă şi eficacitate în raporturile cu mediul. Ea antrenează toate celelalte disponibilităţi şi mecanisme psihice, fiind trăsătura cea mai importantă a psihicului uman, definitorie pentru copil ca subiect al cunoaşterii logice, raţionale, întrucât gândirea produce schimbări importante ale informaţiei cu care copilul operează.

Thinking is the superior cognitive psychological process of complex reflection of reality and problem solving. Thinking ensures the child's psychic life coherence and effectiveness in relation to the environment. It trains all other availabilities and psychic mechanisms, being the most important feature of the human psyche, defining for the child as the subject of logical, rational knowledge, since thinking produces important changes in the information the child operates with.