Opinii, reprezentări, percepții despre dizabilitate și orientare profesională
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
833 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 16:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.048 (4)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (643)
SM ISO690:2012
CUCER, Angela. Opinii, reprezentări, percepții despre dizabilitate și orientare profesională. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 4(64), pp. 102-107. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3567686
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(64) / 2019 / ISSN 1811-5470

Opinii, reprezentări, percepții despre dizabilitate și orientare profesională

Opinions, representations, disabilities and professional guidelines

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3567686
CZU: 376.048

Pag. 102-107

Cucer Angela
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2020


Rezumat

The effectiveness of the professional orientation of persons with disabilities also depends on the involvement of the teacher and parents in this process, their perceptions and representations. In this article, a theoretical analysis is performed on the problem investigated in the specialized literature. At the same time, the data of the research experiment on the opinions, perceptions, representations of teachers, parents of children with disabilities about disability, professional orientation and the role of the psychologist in this process are presented

E!icacitatea orientării profesionale a persoanelor cu dizabilități depinde, în mare, de implicarea cadrelor didactice și a părinților în acest proces, de percepțiile și reprezentările acestora. Articolul conține o analiză teoretică a problematicii cercetate, în baza literaturii de specialitate. Totodată, aducem în atenție rezultatele demersului științi!ic privind opiniile, percepțiile, reprezentările cadrelor didactice, părinților copiilor cu dizabilități referitoare la de!iciențele !izice sau mintale, orientarea profesională și rolul psihologului în acest proces.

Cuvinte-cheie
disability, professional orientation, representations, perceptions, psychological assistance,

dizabilitate, orientare profesională, reprezentări, percepții, asistenţă psihologică