Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
851 45 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 16:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.048 (4) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (653) |
SM ISO690:2012 CUCER, Angela. Opinii, reprezentări, percepții despre dizabilitate și orientare profesională. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 4(64), pp. 102-107. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3567686 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(64) / 2019 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3567686 | ||||||
CZU: 376.048 | ||||||
Pag. 102-107 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The effectiveness of the professional orientation of persons with disabilities also depends on the involvement of the teacher and parents in this process, their perceptions and representations. In this article, a theoretical analysis is performed on the problem investigated in the specialized literature. At the same time, the data of the research experiment on the opinions, perceptions, representations of teachers, parents of children with disabilities about disability, professional orientation and the role of the psychologist in this process are presented |
||||||
Cuvinte-cheie disability, professional orientation, representations, perceptions, psychological assistance, dizabilitate, orientare profesională, reprezentări, percepții, asistenţă psihologică |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.3567686</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Cucer, A.V.</creatorName> <affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Opinii, reprezentări, percepții despre dizabilitate și orientare profesională</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2019</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>disability</subject> <subject>professional orientation</subject> <subject>representations</subject> <subject>perceptions</subject> <subject>psychological assistance</subject> <subject>dizabilitate</subject> <subject>orientare profesională</subject> <subject>reprezentări</subject> <subject>percepții</subject> <subject>asistenţă psihologică</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>376.048</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2019-01-31</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The effectiveness of the professional orientation of persons with disabilities also depends on the involvement of the teacher and parents in this process, their perceptions and representations. In this article, a theoretical analysis is performed on the problem investigated in the specialized literature. At the same time, the data of the research experiment on the opinions, perceptions, representations of teachers, parents of children with disabilities about disability, professional orientation and the role of the psychologist in this process are presented</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>E!icacitatea orientării profesionale a persoanelor cu dizabilități depinde, în mare, de implicarea cadrelor didactice și a părinților în acest proces, de percepțiile și reprezentările acestora. Articolul conține o analiză teoretică a problematicii cercetate, în baza literaturii de specialitate. Totodată, aducem în atenție rezultatele demersului științi!ic privind opiniile, percepțiile, reprezentările cadrelor didactice, părinților copiilor cu dizabilități referitoare la de!iciențele !izice sau mintale, orientarea profesională și rolul psihologului în acest proces.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>