Reprezentări sociale ale tinerilor din Republica Moldova despre învăţare pe tot parcursul vieţii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
625 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-26 09:41
SM ISO690:2012
BOLBOCEANU, Aglaida. Reprezentări sociale ale tinerilor din Republica Moldova despre învăţare pe tot parcursul vieţii. In: Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale, Ed. 1, 11-12 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2019, pp. 201-206. ISBN 978-9975-48-156-4 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale 2019
Conferința "Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale"
1, Chişinău, Moldova, 11-12 octombrie 2019

Reprezentări sociale ale tinerilor din Republica Moldova despre învăţare pe tot parcursul vieţii


Pag. 201-206

Bolboceanu Aglaida
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 19 decembrie 2019


Rezumat

The paper presents the results of a research conducted in order to detect the content of the social representations of the young people of the Republic of Moldova on lifelong learning (IPTPV). The author compares the contents evoked by two groups of young people: employed and unemployed. The obtained results show differences between two subgroups of the sample, which refers to the possibilities offered by lifelong learning: young employees evoke the potential of IPTPV which refers, first and foremost, to providing employment; Unemployed young people focus mainly on personal development.