Dezvoltarea gândirii critice în contextul educaţiei centrate pe copil
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
565 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 14:28
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir, LUNGU, Valentina. Dezvoltarea gândirii critice în contextul educaţiei centrate pe copil. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 252-254. ISBN 978-9975-56-010-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării"
Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011

Dezvoltarea gândirii critice în contextul educaţiei centrate pe copil


Pag. 252-254

Guţu Vladimir1, Lungu Valentina2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

Children need more than the ability to be batter observers; they most know how to apply everything they already know and feel, to evaluate their own thinking, and, especially, to change their behavior as a result of thinking critically. Thinking critically can be defined as rationally deciding what to do or believe. Being critical thinker of course implies assessing the views of others and one’s own views according to acceptable standards of appraisal.  Critical thinking become now a necessity, especially it can be archived more easily in the context of child centered education. Critical thinking is not just another educational opinion. Rather it is an indispensable part of education, being able to think critically is a necessary condition for being educated.