Formarea competenţei de autonomie educaţională a cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
625 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 15:28
SM ISO690:2012
SADOVEI, Larisa. Formarea competenţei de autonomie educaţională a cadrelor didactice. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 247-251. ISBN 978-9975-56-010-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării"
Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011

Formarea competenţei de autonomie educaţională a cadrelor didactice


Pag. 247-251

Sadovei Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

The content of the article is a theoretical and methodological study of the university autonomy, by which is perceived the right of the academic community to lead itself, to exercise its academic freedoms, to assume the responsibility to form a set of skills în conformity with the national strategic options and policies of higher education development. în this context, the proposed teachers’ self-competence training Model is able to ensure the development of the competence intended for the future teacher education students, with the designing educational objectives, contents and strategies at the organized strategic intercessions level.