Deficit de competenţă sau lipsă de motivaţie în procesul de formare continuă a cadrelor didactice preuniversitare.
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
588 39
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-28 16:15
SM ISO690:2012
ISAC, Ştefania. Deficit de competenţă sau lipsă de motivaţie în procesul de formare continuă a cadrelor didactice preuniversitare.. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 243-246. ISBN 978-9975-56-010-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării"
Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011

Deficit de competenţă sau lipsă de motivaţie în procesul de formare continuă a cadrelor didactice preuniversitare.


Pag. 243-246

Isac Ştefania
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

It is necessary to reconceptualize the continuing formation management of the teaching staff as well as administration by means of the creation of motivational mechanisms which will correspond to European tendency regarding the development of the education for adults, implementation of professional credits, etc. In order to overcome the deficit of competence and lack of motivation it is very important for the professional competences formation to take a steady character: starting from the control and systematic assistance toward the competence valuing and finishing to the state of self - management and other persons’ management. There are frequent cases when the teachers with great experience working at school affirmed that they hadn’t attended courses for more than 10 years the others even stating that they hadn’t participated in such activities ever. There were established different reasons…