Abordarea ecosistemică a parteneriatelor educaționale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
940 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 20:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0 (7578)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
GRIGOR, Ina. Abordarea ecosistemică a parteneriatelor educaționale. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 3(63), pp. 88-95. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3519781
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(63) / 2019 / ISSN 1811-5470

Abordarea ecosistemică a parteneriatelor educaționale

Ecosystem approach to educational partnerships

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3519781
CZU: 37.0

Pag. 88-95

Grigor Ina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2019


Rezumat

This document presents a synthetic vision regarding the ecosystem approach of educational partnerships, which comprises two major aspects, on the one hand is viewed in the centerthe student’s ecosystem being the main actor of the educational partnership, on the other hand an institution of education, who has the main role in the process of establishing and developing the partnership. The ecosystem of the student is seen in the light of the ecosystem theory of human development of Ur. Bronfenbrenner. Ecosystem of the school is played through the analysis of the dimensions: learning framework through educational partnerships, networks and connections, learning environments, school culture open to the community, pedagogical strategies.

În lucrarea de față este prezentată o viziune sintetică privind abordarea ecosistemică a parteneriatelor educaționale, ce cuprinde două mari aspecte: pe de o parte în centrul ecosistemului este elevul iind actor principal al parteneriatului educațional; pe de altă parte stă instituția de învățământ, căreia ii revine rolul principal în procesul de întemeiere și dezvoltare a parteneriatului. Ecosistemul elevului este văzut în prisma Teoriei ecosistemice a dezvoltării umane a lui Ur. Bronfenbrenner. Ecosistemul școlii este redat prin analiza dimensiunilor: (a) cadru de învățare prin parteneriate educaționale, (b) rețele și conexiunile, (c) mediile de învățare, (d) cultura școlii deschisă către comunitate, (e) strategiile pedagogice.

Cuvinte-cheie
ecosystem, ecosystem approach, educational partnership, institution of education,

ecosistem, abordarea ecosistemică, parteneriate educaționale, instituţie de învăţământ