Cadrul conceptual-metodologic al analizei unui mediu de afaceri internaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
902 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 14:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.0.01:330.11 (2)
Comerț. Relații economice internaționale. Economie mondială (1943)
Știință economică. Concepte economice de bază (242)
SM ISO690:2012
ŞIŞCAN, Svetlana-Zorina. Cadrul conceptual-metodologic al analizei unui mediu de afaceri internaţional. In: Economica, 2019, nr. 3(109), pp. 117-134. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(109) / 2019 / ISSN 1810-9136

Cadrul conceptual-metodologic al analizei unui mediu de afaceri internaţional

Conceptual and methodological framework for international business environment assessment

CZU: 339.0.01:330.11
JEL: A23, B40, M16.

Pag. 117-134

Şişcan Svetlana-Zorina
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 noiembrie 2019


Rezumat

Articolul îi asigură pe masteranzi și pe oamenii de afaceri cu un cadru metodologicoconceptual esențial și sistematizat, în limitele volumului unui articol, pentru a servi drept suport al activităților de planificare și organizare a unei analize a mediului de afaceri international (MAI). Evaluarea MAI este de actualitate pentru elaborarea unei strategii organice a companiei ori economiei naționale cu privire la internaționalizarea afacerilor ei economice. Metodele de analiză ale MAI, care reies din abordarea de sistem, furnizează unui strateg de afaceri o imagine integrativă și complexă asupra trendurilor și factorilor de impact ai MA internațional. Indicele și indicatorii, fiind actualizați și studiați în dinamică, precum și axați pe obiectivul stabilit de evaluare a MAI, asigură analiza cu caracter mai specific, realist și direcționat spre viitor.

The article provides master students and businesspeople with an essential and systematic, in the limits of the article volume, conceptual and methodological framework which helps in planning and organizing an international business environment (IBE) assessment. The analysis of IBE is topical for the elaboration of the company’s or national economy’s organic strategy related to the internationalization of its economic affairs. The methods of IBE assessment which proceed from the System Approach to business management provide business strategists with an integrative and complex view on trends and impact factors of IBE. Indexes and indicators, upgraded and considered in their dynamics as well as being focused on the established goal of IBE assessment, make the analysis to be more specific, realistic, and oriented to the future.

Cuvinte-cheie
afaceri economice, internationalizare, mediu de afaceri, metodologie,

business, internationalization, business environment, methodology