Tendințe integrative în educația parentală din perspectiva valorificării teoriilor învățării și consilierii adulților
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
741 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 19:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.262 (50)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
CEBAN, Veronica. Tendințe integrative în educația parentală din perspectiva valorificării teoriilor învățării și consilierii adulților. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 5(125), pp. 158-162. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(125) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Tendințe integrative în educația parentală din perspectiva valorificării teoriilor învățării și consilierii adulților

Integrative trends in parental education from the perspective of capitalizing on learning theories and adult counseling

CZU: 37.018.262

Pag. 158-162

Ceban Veronica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 octombrie 2019


Rezumat

Familia, ca instituție socială fundamentală, devine tot mai mult afectată de schimbările social-economice și politice; drept rezultat, mediul familial devine instabil, perturbat și devalorizat. Din aceste motive considerăm că educația parentală necesită o abordare actuală, pluridisciplinară, plecând de la cerințele societății de astăzi, conturând astfel importanța eficientizării și optimizării relațiilor interpersonale părinți-copii prin formarea, consolidarea și valorificarea competențelor parentale pozitive. Dat fiind faptul că educația părinților necesită o abordare teoretică profundă, ceea ce ar presupune schimbarea cursului său praxiologic și axiologic, în prezentul articol vom preciza cele mai relevante teorii care au contribuit la fundamentarea teoretică a educației parentale și a consilierii adulților.

The family, as a fundamental social institution, is increasingly affected by socio-economic and political changes, as a result, the family environment becomes unstable, disrupted and devalued. For these reasons, we consider that parental education requires a multidisciplinary approach, starting from the requirements of today's society, thus outlining the importance of improving and optimizing parent-child interpersonal relationships through the formation, consolidation and valorisation of positive parenting skills. Given that, parental education requires a profound theoretical approach, which implies changing its praxiological and axiological course, in the context of the research, we will specify the most relevant theories that have contributed to the theoretical foundation of parental education and adult counseling.

Cuvinte-cheie
educație parentală, consiliere, consiliere parentală, competenţe parentale,

parental education, counseling, parental counseling, parenting skills