Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
663 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 08:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:81'1 (6) |
Probleme generale de didactică și metodică (1215) |
Lingvistică. Limbi (5060) |
SM ISO690:2012 CULEA, Uliana. L’importanza della pragmatica nell'uso sociale del linguaggio. In: Revistă de știinţe socioumane , 2018, nr. 3(40), pp. 85-91. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 3(40) / 2018 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:81'1 | ||||||
Pag. 85-91 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Noile tendințe în educație configurează emergența unui nou mod de producere a cunoașterii, care se bazează nu atât pe evoluția strictă din domeniul epistemologic, cât pe transformarea societății contemporane. Acest nou mod de producere a cunoașterii este de esență pragmatică, centrat pe rezolvarea de probleme, formarea socială, care se angajează nu doar pe criteriile tradiționale, de tip academic, ci și pe cele specifice practicii. Pragmatica stă la temelia unei concepții filosofice pentru care realitatea nu este ceva imuabil, static, închis, ci este proces, devenire, creație continuă, deci un curs de fapte în plină desfășurare. |
||||||
Cuvinte-cheie pragmatică, act de limbaj, context, performanţă, enunţ, discurs, pragmatica, atto linguistico, contesto, performance, enunciato, discorso |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Culea, U.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='it'>L’importanza della pragmatica nell'uso sociale del linguaggio</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2018</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0119</relatedIdentifier> <subjects> <subject>pragmatică</subject> <subject>act de limbaj</subject> <subject>context</subject> <subject>performanţă</subject> <subject>enunţ</subject> <subject>discurs</subject> <subject>pragmatica</subject> <subject>atto linguistico</subject> <subject>contesto</subject> <subject>performance</subject> <subject>enunciato</subject> <subject>discorso</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.02:81'1</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2018-12-31</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Noile tendințe în educație configurează emergența unui nou mod de producere a cunoașterii, care se bazează nu atât pe evoluția strictă din domeniul epistemologic, cât pe transformarea societății contemporane. Acest nou mod de producere a cunoașterii este de esență pragmatică, centrat pe rezolvarea de probleme, formarea socială, care se angajează nu doar pe criteriile tradiționale, de tip academic, ci și pe cele specifice practicii. Pragmatica stă la temelia unei concepții filosofice pentru care realitatea nu este ceva imuabil, static, închis, ci este proces, devenire, creație continuă, deci un curs de fapte în plină desfășurare.</p></description> <description xml:lang='it' descriptionType='Abstract'><p>Le nuove tendenze nell’educazione configura l’emergenza di un nuovo modo di produrre conoscenze che si basa non tanto sulla rigorosa evoluzione del campo epistemologico, quanto sulla trasformazione della società contemporanea. Il nuovo modo di produrre conoscenze è essenzialmente pragmatico, rivolto al risolvere del problema, formazione sociale, che si impegna non solo sui criteri tradizionali, di tipo academico, ma su quei specifici per la pratica. La pragmatica è il fondamento di una concezione filosofica per cui la realtà non è qualcosa di immutabile, statico, chiuso, ma un processo, creazione continua, cioè un corso di fatti in pieno svolgimento.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>