Terminologia educației lingvistice și literare: constituire și unificare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
742 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 12:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[811.135.1+821.135.] (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1457)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2090)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Terminologia educației lingvistice și literare: constituire și unificare. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european: Moştenire, Influenţă, Continuitate, Ed. 12, 6 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău: "Tipocart Print" SRL, 2019, Ediţia 12, pp. 110-117. ISBN 978-9975-3289-0-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european
Ediţia 12, 2019
Colocviul "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european"
12, Chişinău, Moldova, 6 decembrie 2018

Terminologia educației lingvistice și literare: constituire și unificare

CZU: 37.016:[811.135.1+821.135.]

Pag. 110-117

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
 
Disponibil în IBN: 20 august 2019


Rezumat

Autorul face un excursistoric în procesul de constituire și unificare a terminologiei educației lingvistice și literare în RM și România în ultimele decenii. Acțiunile coordonate managerial și științific au condus la definirea și punerea în uz a unui sistem original de termeni specifici, care reflectă atât conceptele și teoriile lingvistice, estetice și literare, cât și pe cele ale pedagogiei moderne mondiale.

Cuvinte-cheie
competenţă de comunicare, competență literară-lectorală, educaţie lingvistică, educaţie literar-artistică, curriculum, obiective educaționale, vorbitor elevat al limbii române, cititor cult de literatură, activitate comunicativlingvistică, activitate literar-artistică, stadii de/ale lectură/lecturii

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Pâslaru, V.M.</dc:creator>
<dc:date>2019</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>Autorul face un excursistoric &icirc;n procesul de constituire și unificare a terminologiei educației lingvistice și literare &icirc;n RM și Rom&acirc;nia &icirc;n ultimele decenii. Acțiunile coordonate managerial și științific au condus la definirea și punerea &icirc;n uz a unui sistem original de termeni specifici, care reflectă at&acirc;t conceptele și teoriile lingvistice, estetice și literare, c&acirc;t și pe cele ale pedagogiei moderne mondiale.</p></dc:description>
<dc:source>Filologia modernă: realizări şi perspective în context european (Ediţia 12) 110-117</dc:source>
<dc:subject>competenţă de comunicare</dc:subject>
<dc:subject>competență literară-lectorală</dc:subject>
<dc:subject>educaţie lingvistică</dc:subject>
<dc:subject>educaţie literar-artistică</dc:subject>
<dc:subject>curriculum</dc:subject>
<dc:subject>obiective educaționale</dc:subject>
<dc:subject>vorbitor elevat al limbii române</dc:subject>
<dc:subject>cititor cult de literatură</dc:subject>
<dc:subject>activitate comunicativlingvistică</dc:subject>
<dc:subject>activitate literar-artistică</dc:subject>
<dc:subject>stadii de/ale lectură/lecturii</dc:subject>
<dc:title>Terminologia educației lingvistice și literare: constituire și unificare</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>