Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-22 18:24 |
![]() RACU, Jana. Aspecte psihologice ale pregătirii preşcolarului pentru instruirea în şcoală. In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 528-531. ISBN 978-9975-48-100-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Școala modernă: 2015 | ||||||
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități" Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 528-531 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The subject of the research was the influence of the communication with adults on the motivation sphere of the child. The research focused on a sample of pre-school children aged 6-7. It was experimentally tested that the children with developed communicative readiness are characterised with clear cognitive needs and social motives of learning. The children with dominant situate-practical form of communication have the playing motivation prevailing over all other forms of motivation. |
||||||
Cuvinte-cheie - |
||||||
|