Abordarea de gen a pedagogiei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
748 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 19:44
SM ISO690:2012
BODRUG-LUNGU, Valentina. Abordarea de gen a pedagogiei. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2007, nr. 5, pp. 122-126. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5 / 2007 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Abordarea de gen a pedagogiei

Pag. 122-126

Bodrug-Lungu Valentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2013


Rezumat

Introduction of “gender” definition into the pedagogical process is very important step in education. Exactly in schools are forms ideas on professional orientation, life strategies, access to power and resources, reproduced patriarchal stereotypes, all them based on gender definition. Under this context correction of youth gender socialization in period of socialeconomical and cultural transformation should become a special objective for gender pedagogical studies.