Curriculumul din perspectiva diversităţii culturale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
649 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-28 16:33
SM ISO690:2012
CHIRIAC, Argentina. Curriculumul din perspectiva diversităţii culturale . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2007, nr. 5, pp. 55-58. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5 / 2007 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Curriculumul din perspectiva diversităţii culturale

Pag. 55-58

Chiriac Argentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2013


Rezumat

This article is dedicated to the problem of European integration, and intercultural education. In this context the interculturality has to be viewed on 2 levels: First level: the macro – represents the international synergy of different cultures for development of communicational system, forming of citizens that will correspond to the needs of a multinational community. Second level: the macro – the synergy of different cultural segments of some communities.

Google Scholar Export

<meta name="citation_title" content="Curriculumul din perspectiva diversităţii culturale
">
<meta name="citation_author" content="Chiriac Argentina">
<meta name="citation_publication_date" content="2007/05/01">
<meta name="citation_journal_title" content="Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)">
<meta name="citation_issue" content="5">
<meta name="citation_firstpage" content="55">
<meta name="citation_lastpage" content="58">
<meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/12%20Curriculum%20din%20perspectiva%20diversitatii%20culturale.pdf">