Articolul precedent |
Articolul urmator |
543 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-22 22:48 |
SM ISO690:2012 NEDU, Liudmila. Funcționalitatea principiilor de asimilare a lexicului de specialitate în formarea competențelor specifice la studenții găgăuzi. In: Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică, Ed. 1, 11 mai 2018, Chișinău. Chișinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, pp. 242-248. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică 2018 | ||||||
Simpozionul "Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică" 1, Chișinău, Moldova, 11 mai 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 242-248 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În procesul de valorificare a lexicului de specialitate sunt importante principiile de asimilare a unităților lexicale, bazate pe motivare, care include utilizarea funcțională a elementelor lingvistice, pornind de la nenumăratele posibilități ale lexicului de a completa corelația: context-text-conversație cu orientare profesională. În acest context lexicul de specialitate vine în ajutorul studentului găgăuz pentru a realiza sarcini comunicative mai variate, axate pe funcționalitatea principiilor de asimilare a acestuia. Prin urmare, scopul cercetării noastre este de a forma un repertoriu comunicativ cu orientare profesională, în care sunt antrenate aceste principii, astfel studenții găgăuzi cu încredere pot să-și dezvolte competența de comunicare profesională, punând valoare pe explorarea întregului potențial de formare lingvistică profesională. |
||||||
Cuvinte-cheie lexic de specialitate, unitate lexicală, competenţe specifice, predare deductivă, unitate plurivalentă, producere-reproducere a lexicului, specialized lexicon, lexical unit, specific skills, deductive teaching, plurivalent unit, production-reproduction of the lexicon |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-80148</cfResPublId> <cfResPublDate>2018</cfResPublDate> <cfStartPage>242</cfStartPage> <cfISBN></cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/80148</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Funcționalitatea principiilor de asimilare a lexicului de specialitate în formarea competențelor specifice la studenții găgăuzi</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>lexic de specialitate; unitate lexicală; competenţe specifice; predare deductivă; unitate plurivalentă; producere-reproducere a lexicului; specialized lexicon; lexical unit; specific skills; deductive teaching; plurivalent unit; production-reproduction of the lexicon</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În procesul de valorificare a lexicului de specialitate sunt importante principiile de asimilare a unităților lexicale, bazate pe motivare, care include utilizarea funcțională a elementelor lingvistice, pornind de la nenumăratele posibilități ale lexicului de a completa corelația: context-text-conversație cu orientare profesională. În acest context lexicul de specialitate vine în ajutorul studentului găgăuz pentru a realiza sarcini comunicative mai variate, axate pe funcționalitatea principiilor de asimilare a acestuia. Prin urmare, scopul cercetării noastre este de a forma un repertoriu comunicativ cu orientare profesională, în care sunt antrenate aceste principii, astfel studenții găgăuzi cu încredere pot să-și dezvolte competența de comunicare profesională, punând valoare pe explorarea întregului potențial de formare lingvistică profesională.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The principles of assimilation of lexical units based on motivation, which include the functional use of language elements, are based on the lexicus’s inexhaustible possibilities to complete the correlation: Context-Text-Conversation with professional orientation. In this context, the specialized lexical helps the gagauz student to realize more varied communication tasks focused on the functionality of the principles of assimilation of this lexicon. Therefore, the purpose of our research is to form a professional-oriented communication repertoire in which these principles are embedded, so Gagavian students with confidence can develop their professional communication competence by placing value on exploring the full potential of professional linguistic training.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-64111</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-64111</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-64111-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Nedu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Liudmila</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>