Die problematik und die prinzipien eines kommunikativ orientiertes grammatikunterrichts
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1181 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-07 13:34
SM ISO690:2012
BACAL, Liliana, SPEIAN, Valentina. Die problematik und die prinzipien eines kommunikativ orientiertes grammatikunterrichts . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2008, nr. 6(16), pp. 102-104. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 6(16) / 2008 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Die problematik und die prinzipien eines kommunikativ orientiertes grammatikunterrichts

Pag. 102-104

Bacal Liliana, Speian Valentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Studierea unei limbi străine presupune nu doar asimilarea unui bagaj de cuvinte, ci şi însuşirea unor reguli concrete de utilizare a formelor gramaticale. Prezentarea şi predarea materialului gramatical este însă, uneori, prea voluminoasă şi problematică. Profesorul este nevoit să aleagă din sistemul gramatical al limbii acele structuri şi fenomene care ar asigura formarea competenţelor generale. Or, la momentul actual, când obiectivul central al lecţiei de limbă străină este centrat pe dezvoltarea aptitudinilor de comunicare, iar studierea unei limbi străine este mai mult un proces creativ, gramatica şi exprimarea corectă din punct de vedere gramatical au fost vizibil neglijate. Procesul de predare al regularităţilor gramaticale a evoluat şi implică utilizarea noilor mijloace tehnice, tehnologii şi strategii didactice. Noua orientare pragmatică în învăţarea unei limbi străine, unde scopul principal al lecţiei este formarea competenţelor de comunicare orală în diferite domenii, cere structurarea unor principii bine determinate în predarea unităţilor gramaticale, care ar contribui la o mai bună însuşire a regularităţilor unei limbi străine.