Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1213 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-07 13:34 |
SM ISO690:2012 BACAL, Liliana, SPEIAN, Valentina. Die problematik und die prinzipien eines kommunikativ orientiertes grammatikunterrichts
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2008, nr. 6(16), pp. 102-104. ISSN 1811-2668. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 6(16) / 2008 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
Pag. 102-104 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studierea unei limbi străine presupune nu doar asimilarea unui bagaj de cuvinte, ci şi însuşirea unor reguli concrete de utilizare a formelor gramaticale. Prezentarea şi predarea materialului gramatical este însă, uneori, prea voluminoasă şi problematică. Profesorul este nevoit să aleagă din sistemul gramatical al limbii acele structuri şi fenomene care ar asigura formarea competenţelor generale. Or, la momentul actual, când obiectivul central al lecţiei de limbă străină este centrat pe dezvoltarea aptitudinilor de comunicare, iar studierea unei limbi străine este mai mult un proces creativ, gramatica şi exprimarea corectă din punct de vedere gramatical au fost vizibil neglijate. Procesul de predare al regularităţilor gramaticale a evoluat şi implică utilizarea noilor mijloace tehnice, tehnologii şi strategii didactice. Noua orientare pragmatică în învăţarea unei limbi străine, unde scopul principal al lecţiei este formarea competenţelor de comunicare orală în diferite domenii, cere structurarea unor principii bine determinate în predarea unităţilor gramaticale, care ar contribui la o mai bună însuşire a regularităţilor unei limbi străine. |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-7404</cfResPublId> <cfResPublDate>2008-07-01</cfResPublDate> <cfVol>16</cfVol> <cfIssue>6</cfIssue> <cfStartPage>102</cfStartPage> <cfISSN>1811-2668</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/7404</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Die problematik und die prinzipien eines kommunikativ orientiertes grammatikunterrichts </cfTitle> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Studierea unei limbi străine presupune nu doar asimilarea unui bagaj de cuvinte, ci şi însuşirea unor reguli concrete de utilizare a formelor gramaticale. Prezentarea şi predarea materialului gramatical este însă, uneori, prea voluminoasă şi problematică. Profesorul este nevoit să aleagă din sistemul gramatical al limbii acele structuri şi fenomene care ar asigura formarea competenţelor generale. Or, la momentul actual, când obiectivul central al lecţiei de limbă străină este centrat pe dezvoltarea aptitudinilor de comunicare, iar studierea unei limbi străine este mai mult un proces creativ, gramatica şi exprimarea corectă din punct de vedere gramatical au fost vizibil neglijate. Procesul de predare al regularităţilor gramaticale a evoluat şi implică utilizarea noilor mijloace tehnice, tehnologii şi strategii didactice. Noua orientare pragmatică în învăţarea unei limbi străine, unde scopul principal al lecţiei este formarea competenţelor de comunicare orală în diferite domenii, cere structurarea unor principii bine determinate în predarea unităţilor gramaticale, care ar contribui la o mai bună însuşire a regularităţilor unei limbi străine.</cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2008-07-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2008-07-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-31608</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2008-07-01T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-31609</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2008-07-01T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-31608</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-31608-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2008-07-01T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Bacal</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Liliana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-31609</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-31609-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2008-07-01T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Speian</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Valentina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>