Un model de modernizare a curriculumului bazat pe evaluările naţionale şi internaţionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
718 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 10:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046 (259)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
SPINEI, Ion. Un model de modernizare a curriculumului bazat pe evaluările naţionale şi internaţionale. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 4(60), pp. 10-12. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(60) / 2018 / ISSN 1811-5470

Un model de modernizare a curriculumului bazat pe evaluările naţionale şi internaţionale

A model of modernization of the curriculum based on national evaluations

CZU: 37.016.046

Pag. 10-12

Spinei Ion
 
Institutul de Formare Continuă
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2019


Rezumat

Astăzi în Republica Moldova sunt desfășurate multiple cercetări referitoare la modalităţile de evaluare și modernizare a curriculumului. Dar, în mod frecvent, propunerile de modernizare se bazează pe argumente subiective, care rezultă din opiniile cadrelor didactice și manageriale. Considerăm că materialul propus va suplimenta aceste cercetări cu unele idei, bazate pe modelele evaluărilor naţionale și internaţionale.

Nowadays numerous researches in the Republic of Moldova are being conducted on the ways of evaluation and modernization of the curriculum. But, frequently, the proposals for modernization are based on subjective arguments, which come from the opinions of the teaching and managerial staff. We consider that the proposed material will supplement this research with some ideas, based on national and international evaluation models.

Cuvinte-cheie
curriculum, competențe, performanţa elevului, evaluare naţională, evaluare internaţională, nivel de competenţă.,

curriculum, competencies, student performance, national evaluation, international assessment, competence level.