Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1062 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-04-02 13:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[378+351](478) (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
Activități specifice administrației publice (1075) |
SM ISO690:2012 RUSU, Victor. Unele aspecte și perspective ale învățământului superior contemporan în contextul dezvoltării serviciului public în Republica Moldova. In: Revista Naţională de Drept, 2018, nr. 4-6(210-212), pp. 82-87. ISSN 1811-0770. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3369965 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | ||||||
Numărul 4-6(210-212) / 2018 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3369965 | ||||||
CZU: [378+351](478) | ||||||
Pag. 82-87 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Este cert că instituțiile de învățământ superior contemporan au intrat în epoca unei mari transformări. Mediul în care activează s-a schimbat fundamental: cunoștințele și abilitățile profesionale au devenit principalul generator de dezvoltare economică. În același timp, universitatea nu mai este singurul furnizor de cunoștințe de înaltă calitate. Concurența pe piața serviciilor educationale și a învățământului universitar devine tot mai puternică. Eforturile realizate de educația națională în modernizarea și reformarea sistemului național de învățământ superior, în contextul rigorilor și exigențelor europene, nu ar fi atât de evidente, dacă nu ar fi fost sprijinite de partenerii noștri internaționali prin diferite programe comunitare. Promovarea reformelor în sistem ar putea fi realizată cu succes numai în ceea ce privește identificarea, preluarea bunelor practici europene în domeniu și implementarea/instituționalizarea elementelor benefice și valoroase ale sistemului național de învățământ superior. Aplicarea eficientă a dispozițiilor de reformă nu este posibilă decât dacă există un cadru de cooperare între cele trei părți. Guvernul trebuie să implementeze noi politici moderne în sistemul de învățământ superior, societatea civilă trebuie să-și asume responsabilitatea și disponibilitatea de a se angaja în procesele de reformă, iar instituțiile de învățământ superior trebuie să accepte noul context și să implementeze aspecte reformatoare la nivel instituțional, îmreună cu ceilalți doi actori, dar și cu piața forței de muncă. |
||||||
Cuvinte-cheie instituții de învățământ superior, reforme, Guvern |
||||||
|