Concepții juridice privind dreptul fundamental la învățătură
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1316 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 15:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733 (41)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (933)
SM ISO690:2012
NICHITA, Rodica. Concepții juridice privind dreptul fundamental la învățătură. In: Revista Naţională de Drept, 2018, nr. 4-6(210-212), pp. 88-94. ISSN 1811-0770. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3369968
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 4-6(210-212) / 2018 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Concepții juridice privind dreptul fundamental la învățătură

Legal concepts on the fundamental right to education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3369968
CZU: 342.733

Pag. 88-94

Nichita Rodica
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2018


Rezumat

Articolul include concepțiile juridice privind dreptul fundamental la învățătură care exemplifică abordarea dreptului fundamental la învățătură sub două aspecte: conştientizarea semnificaţiilor de natură teoretică a importanţei dreptului fundamental la învățătură ca mecanism de transmitere a experienței, cunoștințelor și principiilor morale din generație în generație, și reglementarea dreptului fundamental la învățătură ca garanție juridică a continuității și calității dezvoltării sociale. Ca şi alte drepturi umane, dreptul fundamental la învățătură reprezintă un fenomen social-istoric, esența căruia s-a manifestat în timp, pe măsura dezvoltării și desăvârșirii dreptului fundamental la învățătură ca un tip special de reglementare socială, fapt care s-a reflectat atât în înțelegerea ideologică și teoretică a esenței dreptului fundamental la învăţătură, precum și în încercările de reglementare normativă a acestuia.  

The article includes the legal concepts on the fundamental right to education that exemplifies the approach on the fundamental right to education under two aspects: the awareness of the meanings of theoretical importance of the fundamental right to education as a mechanism of transmission of experience, knowledge and moral principles from generation to generation and the regulation of the fundamental right to education as a legal warranty of continuity and quality of the social development. Like other human rights, the fundamental right to education is a social- historical phenomenon, the essence of which has been manifested in time, together with the development of the fundamental right to education as a special kind of social regulation, a fact that was reflected both in the ideological and theoretical understanding of the essence of the fundamental right to education, as well as in the attempts of its legal regulation.

Cuvinte-cheie
drept, educaţie, instruire, învățătură, drept fundamental