Condiţii pedagogice pentru învăţarea autentică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
646 39
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-01 17:31
SM ISO690:2012
BÂLICI, Veronica. Condiţii pedagogice pentru învăţarea autentică. In: Curriculumul şcolar: :provocări şi oportunităţi de dezvoltare, Ed. 1, 7-8 decembrie 2018, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2018, pp. 303-310. ISBN 978-9975-48.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Curriculumul şcolar 2018
Conferința "Curriculumul şcolar"
1, Chișinău, Moldova, 7-8 decembrie 2018

Condiţii pedagogice pentru învăţarea autentică


Pag. 303-310

Bâlici Veronica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 17 decembrie 2018


Rezumat

This study describes a series of pedagogical conditions which favor authentic and conscious learning. Well-being is an essential condition for a human being and underlie a successful education. Arguments are being put forward that well-being, the sense of belonging, the autonomy, mastery and mentality are factors of happiness. Several strategic conditions are presented depending on them, which confirm the Finnish success in education and can be applied in the Republic of Moldova as well.