Influența sărăciei asupra bunăstării copilului cu cerințe  educaționale speciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
934 69
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 01:04
SM ISO690:2012
ANICA, Mikus Kos, HARAZ, Svetlana. Influența sărăciei asupra bunăstării copilului cu cerințe  educaționale speciale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.2, pp. 171-177.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.2, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Influența sărăciei asupra bunăstării copilului cu cerințe  educaționale speciale

The influence of poverty on the welfare of child with special  educational requirements


Pag. 171-177

Anica Mikus Kos1, Haraz Svetlana2
 
1 Organizația nonguvernamentală „Slovenska Filantropija”,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 iunie 2018


Rezumat

Copilul care crește în sărăcie este supus unei multitudini de factori care influențează negativ condiția psiho-fizică a acestuia. Sărăcia este un factor care pune în situația de risc și reușita școlară a copilului, respectiv și procesul de socializare și integrare. Familia copilului cu cerințe educaționale speciale este sistemul care trebuie să asigure protecția și siguranța, accesul la educației și oportunități de valorificare a potențialului. Factorii care facilitează asigurarea unui mediu protector și optim pentru dezvoltarea copilului cu CES sunt școala și comunitatea. Sărăcia afectează capacitatea de reziliență a unui copil într-o coeziune a unei serii de circumstanțe nefavorabile pentru dezvoltarea acestuia. Din cauza condițiilor precare de viață abilitatea copilului de a face față situațiilor dificile este scăzută. Cu toate acestea, avem și copii care dezvoltă un nivel înalt de rezistență la problemele generate de sărăcie, și depășește cu succes provocările și adversitățile. Sărăcia influențează puternic asupra atitudinii și motivației învățării copilului. Prioritatea familiei devine supraviețuirea prin satisfacerea necesităților primare ale copilului, iar educația copilului este eclipsată de acestea. Toate circumstanțele prezentate și combinarea lor limitează posibilitățile copilului de a avea o reușită școlară, de a fi motivat pentru învățare. Atunci când vorbim de calitatea vieții sau bunăstarea copilului, toate aspectele vieții trebuie să fie luate în considerație, asigurând o abordare sistemică, centrată asupra creării unui mediu oportun pentru dezvoltarea și integrarea copilului cu cerințe educaționale speciale.     

The child grown up in poverty is placed under many factors which influence negatively his psychophysical condition. The poverty is a factor which has negative impact on the school performance of the child, consequently on the process of socialization and integration. The family of the child with special educational needs represent the system which should ensure the protection and safety of the child, the access to education and opportunities of valuing the child potential. The main factors which facilitate the assurance of a protecting and optimal environment for the development of the child with SEN are school and community. The poverty affects the capacity of dissolution of the child in cohesion of many unfavorable circumstances for his development. Because of the hard living conditions the child’s ability to face the difficult situations is very low. Besides, we have children which develop a high level of resistance against the problems generated by poverty and overtake successfully the challenges and adversities. The poverty influences strongly the attitude and the motivation to study of the child. The family priority becomes the surveillance by satisfying the primary necessities of the child, and his education is eclipsed by them. All presented circumstances and their combination restrict the child’s possibilities to have a good school performance, to be motivated for learning. When we speak about the life quality and child’s welfare, all life aspects should be taken into consideration assuring a systemic approach centered on the creation of an environment opportune for the development and integration of the child with special educational needs.

Cuvinte-cheie
sărăcie, copil, cerinţe educaţionale speciale, motivaţia învăţării, reziliență, mediu protectiv, socializare, integrare, circumstanțe nefavorabile, bunăstare,

factori de risc, abordare sistemică

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-63440</cfResPublId>
<cfResPublDate>2015</cfResPublDate>
<cfVol>Ediția 6, Vol.2</cfVol>
<cfStartPage>171</cfStartPage>
<cfISBN></cfISBN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/63440</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Influența sărăciei asupra bunăstării copilului cu cerințe&nbsp; educaționale speciale</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>sărăcie; copil; cerinţe educaţionale speciale; motivaţia învăţării; reziliență; factori
de risc; mediu protectiv; socializare; integrare; circumstanțe nefavorabile; bunăstare; abordare
sistemică</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Copilul care crește &icirc;n sărăcie este supus unei multitudini de factori care influențează negativ condiția psiho-fizică a acestuia. Sărăcia este un factor care pune &icirc;n situația de risc și reușita școlară a copilului, respectiv și procesul de socializare și integrare. Familia copilului cu cerințe educaționale speciale este sistemul care trebuie să asigure protecția și siguranța, accesul la educației și oportunități de valorificare a potențialului. Factorii care facilitează asigurarea unui mediu protector și optim pentru dezvoltarea copilului cu CES sunt școala și comunitatea. Sărăcia afectează capacitatea de reziliență a unui copil &icirc;ntr-o coeziune a unei serii de circumstanțe nefavorabile pentru dezvoltarea acestuia. Din cauza condițiilor precare de viață abilitatea copilului de a face față situațiilor dificile este scăzută. Cu toate acestea, avem și copii care dezvoltă un nivel &icirc;nalt de rezistență la problemele generate de sărăcie, și depășește cu succes provocările și adversitățile. Sărăcia influențează puternic asupra atitudinii și motivației &icirc;nvățării copilului. Prioritatea familiei devine supraviețuirea prin satisfacerea necesităților primare ale copilului, iar educația copilului este eclipsată de acestea. Toate circumstanțele prezentate și combinarea lor limitează posibilitățile copilului de a avea o reușită școlară, de a fi motivat pentru &icirc;nvățare. Atunci c&acirc;nd vorbim de calitatea vieții sau bunăstarea copilului, toate aspectele vieții trebuie să fie luate &icirc;n considerație, asigur&acirc;nd o abordare sistemică, centrată asupra creării unui mediu oportun pentru dezvoltarea și integrarea copilului cu cerințe educaționale speciale.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p></cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The child grown up in poverty is placed under many factors which influence negatively his psychophysical condition. The poverty is a factor which has negative impact on the school performance of the child, consequently on the process of socialization and integration. The family of the child with special educational needs represent the system which should ensure the protection and safety of the child, the access to education and opportunities of valuing the child potential. The main factors which facilitate the assurance of a protecting and optimal environment for the development of the child with SEN are school and community. The poverty affects the capacity of dissolution of the child in cohesion of many unfavorable circumstances for his development. Because of the hard living conditions the child&rsquo;s ability to face the difficult situations is very low. Besides, we have children which develop a high level of resistance against the problems generated by poverty and overtake successfully the challenges and adversities. The poverty influences strongly the attitude and the motivation to study of the child. The family priority becomes the surveillance by satisfying the primary necessities of the child, and his education is eclipsed by them. All presented circumstances and their combination restrict the child&rsquo;s possibilities to have a good school performance, to be motivated for learning. When we speak about the life quality and child&rsquo;s welfare, all life aspects should be taken into consideration assuring a systemic approach centered on the creation of an environment opportune for the development and integration of the child with special educational needs.</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-58668</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-54780</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-58668</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-58668-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Anica</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Mikus Kos</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-54780</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-54780-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Haraz</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Svetlana</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>