Utilizarea mijloacelor educației nonformale în dezvoltarea competențelor ecologice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
776 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 16:10
SM ISO690:2012
HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia, GÎNJU, Stela. Utilizarea mijloacelor educației nonformale în dezvoltarea competențelor ecologice. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 165-172. ISBN 978-9975-933-80-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.1, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Utilizarea mijloacelor educației nonformale în dezvoltarea competențelor ecologice

The use of non-formal education in the ecology skills formation


Pag. 165-172

Haheu-Munteanu Eufrosinia, Gînju Stela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2018


Rezumat

Educația nonformală este cea mai nouă abordare a învățării prin activități plăcute și motivante. Avantajele sale multiple înglobează bifarea tuturor deprinderilor specifice sistemului tradițional de învățământ, cu un aport suplimentar de abilități câștigate în condițiile unei libertăți de exprimare maximă. Educația nonformală înseamnă orice acțiune organizată în afara sistemului școlar, prin care se formează o punte între cunoștințele predate de profesori și punerea lor în practică. Acest tip modern de instruire elimină stresul notelor din catalog, al disciplinei impuse și al temelor obligatorii. Înseamnă plăcerea de a cunoaște și de a te dezvolta. Deci, educația pentru mediu trebuie să devină plăcută pentru copii, iar pe de altă parte necesităinvestiții intelectuale, morale la nivelul fiecărui cadru didactic: ungrad sporit de sensibilitate, responsabilitate socialăși activism, oferirea unui model personal al modului deviațăîn spiritul conștiinței ecologice.Metodologiași metodele pe care le alegem trebuie, în mod imperativ, săcreeze cadrul de învățare plăcutăpentru copii. Abordarea pedagogicătrebuie sărăspundăla întrebările: Cum vor fi diseminate conținuturile?Care vor fi strategiile ce le veți folosi și care văvor ajuta săvăatingeți obiectivele propuse în cursul vostru?Cum văplace sălucrați? 

The non-formal education is one of the newest methods of learning through interesting andmotivational activities. Various advantages of non-formal educationinclude the specific skillsof the traditional educational system.They also represent an additional contribution of abilitiesgained in the conditions of the freedomof speech.Every activity organized outside of theschool can be a type of non-formal education. This method builds an efficient bridge betweentheoryand practice. This modern type of educationhelps to remove the stress of having school marks and grades. It implies to have pleasure of learning and developing. Environmental education has to be pleasant for children, but also needsmoral andintellectual investment atthe level ofeveryteacher: heightened sensitivity, social responsibility, providing a self-example of a good lifestyle. All methodswe choose should be pleasant for childrenin ordertocreate them a great environment. The mainquestions are: What strategiesyou will use toachieve yourgoals at yourcourse? Howdo you like to work on yourcourse?

Cuvinte-cheie
competențe ecologice, libertatea cuvântului, sensibilitate, responsabilitate socială