Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
841 29 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-02 17:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
323:352.071.6(478) (2) |
Afaceri interne. Politică internă (644) |
Administrația de nivel inferior. Administrație locală. Administrație municipală. Autorități locale (427) |
SM ISO690:2012 CORNEA, Sergiu. Dimensiunea teritorială a puterii publice locale din Republica Moldova: posibile soluții de atenuare a efectelor fragmentării teritoriale. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2017, nr. 3(175), pp. 52-70. ISSN 1957-2294. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice | ||||||
Numărul 3(175) / 2017 / ISSN 1957-2294 | ||||||
|
||||||
CZU: 323:352.071.6(478) | ||||||
Pag. 52-70 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Organizarea teritorială a puterii publice locale și intermediare variază de-a lungul a două axe: nivelurile organizării teritoriale a puterii publice și dimensiunea colectivităților teritoriale locale. Scopul studiului este de a analiza și de a evalua tendințele științifice actuale privind organizarea teritorială a puterii publice și a dimensiunii optime a colectivităților locale. Sunt investigate două probleme importante: fragmentarea teritorială și soluțiile privind diminuarea fragmentării. Identificarea dimensiunii optime a autorităților publice locale este marcată de o dilemă esențială: este posibil să existe un compromis оntre preocupările fundamentale democratice și cele economice? În încercarea de a răspunde la această оntrebare au fost оnaintate și argumentate două ipoteze esențiale privind dimensiunea optimă a puterii locale: ipoteza economiilor de scară și ipoteza Tiebout. Datele cantitative prezentate demonstrează că Republica Moldova poate fi considerată un stat fragmentat teritorial. Оn condițiile Republicii Moldova există trei căi reale de a consolida capacitatea administrativă a colectivităților locale și de a soluționa problema organizării teritoriale a puterii publice locale: prima - fuzionarea colectivităților teritoriale locale, a doua - crearea cadrului propice pentru consolidarea cooperării intercomunale оn scopul soluționării problemelor, și a treia – crearea condițiilor de cooperare transfrontaliere a colectivităților locale. |
||||||
Cuvinte-cheie organizare teritorială a puterii publice, fragmentare teritorială, cooperare intercomunală, cooperare transfrontalieră., consolidare |
||||||
|