Ideile si acţiunile morale familiale ca factor decisiv al educației de calitate în contextul parteneriatului scoala-familie-comunitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1281 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-29 01:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.265 (36)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4011)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa. Ideile si acţiunile morale familiale ca factor decisiv al educației de calitate în contextul parteneriatului scoala-familie-comunitate. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 2(11), pp. 36-48. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(11) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Ideile si acţiunile morale familiale ca factor decisiv al educației de calitate în contextul parteneriatului scoala-familie-comunitate

Family moral ideas and actions as the decisive factor of quality education in the context of school – family – community partnership

CZU: 37.018.265

Pag. 36-48

Cuzneţov Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2018


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ, ce ține de esența, condițiile și conținutul colaborării școală-familie-comunitate, prin analiza implicării familiei în calitate de actor și factor decisiv de realizare a unei educații de calitate în cadrul parteneriatul socio-educațional. Se stabilesc specificul și influența ideilor și acțiunilor morale familiale asupra sporirii eficienței colaborării în cadrul parteneriatului școală-familie-comunitate, abordate din perspectiva celor trei culturi: postfigurativă, cofigurativă și prefigurativă (care reprezintă cele trei generații umane).

The article is a theoretical and applicative study related to the essence, conditions and content of the school-family-community collaboration by analyzing the involvement of the family as an actor and decisive factor in achieving a quality education within the social and educational partnership. It is analyzed and established the specificity and influence of family moral ideas and actions on increasing the efficiency of collaboration within the school partnership - family - community, addressed from the perspective of the three postfigurative, cofigurative and prefigurative cultures (representing the three human generations).

Cuvinte-cheie
familie, şcoală, comunitate, parteneriat educativ, conștiință morală,

idei morale, acțiuni morale, acțiuni educative familiale, actori sociali, agenți educativi, cultura postfigurativă, cultura cofigurativă, cultura prefigurativă.