Educația pentru sănătate implementată în urma procesului de evaluare în lecția de educație fizică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1055 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 16:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
613:37.014.53 (2)
Igienă. Igienă și sănătate personală (564)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
URICHIANU, Bogdan Adrian, JURAT, Valeriu, RADU, Ramona Costina. Educația pentru sănătate implementată în urma procesului de evaluare în lecția de educație fizică. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2017, nr. 27(1), pp. 37-40. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 27(1) / 2017 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Educația pentru sănătate implementată în urma procesului de evaluare în lecția de educație fizică

CZU: 613:37.014.53

Pag. 37-40

Urichianu Bogdan Adrian1, Jurat Valeriu2, Radu Ramona Costina3
 
1 Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova,
3 Şcoala Gimnazială „Vasile Alecsandri”, București
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2018


Rezumat

 Educația pentru sănătate la nivelul şcolii reprezintă una dintre principalele căi de promovare a cunoștințelor corecte privind diferite aspecte ale sănătății şi totodată de formare a atitudinilor şi deprinderilor indispensabile unui comportament responsabil şi sănătos. În multe ţări educația pentru sănătate este obligatorie în şcoli, începând din clasa întâi până în a douăsprezecea, folosindu-se pentru fiecare ciclu de dezvoltare programe şi materiale didactice adecvate vârstei. Educația pentru sănătate are şi o componentă motrice, aceasta realizându-se cu ajutorul exercițiului fizic. Educația fizică urmărește dezvoltarea armonioasă şi normală a organismului, întărirea sănătății şi cultivarea unor calităţi fizice necesare muncii, activităţii sportive. Evaluarea în lecția de educație fizică oferă date importante despre starea de sănătate a elevilor.  S-a realizat un studiu privind valorile indicelui Ruffier la clasele pregătitoare şi clasel I-IV de la Școala Gimnaziala „Vasile Alecsandri” din București, în anul școlar 2015-2016, semestrul II. Obiectivele studiului constau în: promovarea sănătății şi a stării de bine a elevului, dezvoltarea personală şi prevenirea accidentelor, a comportamentelor de risc pentru sănătate, a atitudinilor negative şi a conflictelor interpersonale.  Scopul acestui studiu a fost evaluarea condiţiei fizice a elevilor, depistarea unor eventuale probleme de sănătate, dar şi selecția unor copii pentru sportul de performanţă.  Ipoteza studiului constă în promovarea educației psihomotrice prin evaluarea acestor capacităţi ale elevilor din ciclul primar, cu ajutorul măsurătorilor somatice şi funcționale.  Metodele de cercetare: studiul bibliografiei de specialitate, observaţia pedagogică, metoda testelor (testul Ruffier), metode statistico-matematice de prelucrare şi interpretare a datelor.  Rezultatele studiului demonstrează că nivelul fitnessului motrice şi parametrii înregistrați sunt în dinamică progresivă, iar rezultatele obținute confirmă ipoteza studiului.  Analiza rezultatelor cercetării a evidențiat faptul că prevederile curriculumului şcolar sunt parțial în favoarea instruirii multilaterale a elevilor şi că nivelul capacităţii motrice a elevilor este satisfăcător.

Cuvinte-cheie
evaluare, educaţie, lecţie, elev, motricitate, sănătate.