Competitive potential of the enterprises
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
2724 2
Ultima descărcare din IBN:
2020-11-07 17:26
SM ISO690:2012
ISACHI, Silvia-Elena. Competitive potential of the enterprises. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, 12-13 octombrie 2017, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.2, pp. 148-152. ISBN 978-9975-3171-2-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 12, Vol.2, 2017
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
Chișinău, Moldova, 12-13 octombrie 2017

Competitive potential of the enterprises

JEL: D20, L25

Pag. 148-152

Isachi Silvia-Elena
 
Romanian Academy, Center for Financial and Monetary Research „Victor Slăvescu”
 
 
Disponibil în IBN: 18 noiembrie 2017


Rezumat

Conceptul de competitivitate, la nivel microeconomic, se referă la capacitatea unei firme de a concura, de a crește și de a fi profitabilă. Îmbunătățirea participării întreprinderilor în cadrul pieţei unice europene, prin susţinerea accesului la finanţare, a investiţiilor în optimizarea bazei industriale, prin respectarea principiilor dezvoltării durabile, reprezintă condiţia necesară pentru asigurarea funcţionării competitive a economiei unui stat. Prin urmare, competitivitatea se obţine atunci când condiţiile de care dispune întreprinderea (factori de producţie, capacităţi manageriale şi de marketing, resurse financiare, tehnice şi de creativitate etc.) devin un avantaj durabil faţă de competitor (în privinţa costului, diversităţii, calităţii şi reînnoirii ofertei), asigurând dividente normale pentru acţionari, resurse pentru autofinanţare şi pentru salarizarea forţei de muncă, corelată cu productivitatea. Scopul acestei lucrări este de a identifica factorii care influenţează societatea să-şi păstreze personalul profesional şi expertiza pentru a forma un avantaj competitiv bazat pe talentul uman. Analiza microeconomică pune în relaţie factorii de influenţă a competitivităţii unei întreprinderi cu ansamblul funcţiunilor sale, cu creşterea sa (cifra de afaceri, valoarea adăugată etc.) prin rentabilitatea, finanţarea, gestiunea şi echilibrul său financiar.  

The concept of competitiveness, at the microeconomic level, refers to the capacity of an enterprise to compete, grow and be profitable. Intensifying the participation of the enterprises within the single European market, by supporting their access to funding and the investments in optimizing the industrial basis, by observing the principles of sustainable development, is the necessary prerequisite to ensure the competitive operation of a particular national economy. Therefore, competitiveness is achieved when the conditions available to the enterprise (production factors, managerial and marketing capacities, financial, technical and creative resources, etc.) become a sustainable advantage compared to the competitors (in terms of the cost, diversity, quality and renewing the offer), providing normal dividends for the shareholders, resources for self-financing and for wages, correlated with productivity. The purpose of this paper is to identify the factors which influence the society to preserve its professional staff and expertise in order to form a competitive advantage based on human skills. The microeconomic analysis relates the factors which influence enterprise competitiveness with the sum of its functions, with its growth (turnover, added value, etc.) by its profitability, financing, administration and financial balance.

Cuvinte-cheie
Întreprindere, competitivitate, concurenţă, eficienţă,

potenţial competitiv, performanță competitivă